آباژور یکی از وسایلی است که برای هر خانه‌ای لازم است و علاوه بر زیبایی و جلوه‌ی مدرنی که به خانه شما می‌دهد، باعث نورپردازی بهتر خانه نیز می‌شود. آباژور انواع مختلفی دارد. از آباژورهای ایستاده و کنار مبلی گرفته تا آباژور رومیزی و کنار تختی.

آباژور کاربردهای بسیار زیادی در نورپردازی خانه دارد. اگرچه در گذشته بیشتر از آباژورها برای تزئین خانه استفاده می‌شد و کاربرد زیادی نداشتند، اما امروزه آباژور ایستاده مدرن بسیار کاربردی طراحی شده‌اند و علاوه بر جلوه زیبایی که به خانه شما می‌دهند، نقش کلیدی نیز در نورپردازی خانه ایفا می‌کنند.

هومیلو انواع آباژور ایستاده مدرن را به شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از بین مدل‌های مختلف و متنوع، بهترین و زیباترین مدل را برای خانه خود انتخاب کنید؛ همچنین اگر در انتخاب آباژور ایستاده مدرن شک دارید، می‌توانید از راهنمایی‌های مشاورین ما استفاده کنید و بهترین مدل را برای خانه خود انتخاب کنید.

آباژور چیست؟

آباژور یکی از وسایل کاربردی نورپردازی خانه است که امروزه در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود و حالت مدرنی به خانه شما می‌بخشد. آباژور معمولا به چراغ‌هایی گفته می‌شود که روی یک میله نصب می‌شود و یک کلاهک روی آن قرار می‌گیرد. کلاهک باعث می‌شود که نور مستقیما نتابد و یک نور نرم و مناسب به فضا بدهد.

اگر می‌خواهید در شب یک نور ملایم در محیط، به خصوص اتاق خواب، داشته باشید، آباژور بهترین گزینه برای شماست. همچنین می‌توانید از آباژور ایستاده برای کنار مبل‌ها و پذیرایی خانه استفاده کنید و علاوه بر جلوه زیبا و مدرنی که به خانه شما می‌بخشد، باعث نورپردازی بهتر محیط خانه می‌شود.

چرا به یک آباژور ایستاده مدرن نیاز داریم؟

اگر دوست دارید که هنگام خواب و در شب، یک نور ملایم در خانه داشته باشید، آباژور بهترین گزینه برای نورپردازی خانه شما خواهد بود. آباژور جایگزینی مناسب برای شب‌خواب‌ها و چراغ‌ خواب است و کاربرد بیشتری دارد. قرار دادن یک آباژور در کنار تخت می‌تواند نور مناسبی به اتاق خواب شما بدهد؛ همچنین می‌توانید شب‌ها برای مطالعه در کنار تخت از آن استفاده کنید.

Lampshade-آباژور ایستاده مدرن + خرید انواع آباژور مدرن ارزان www.homeillu.com.jpg

آباژور ایستاده در سالن پذیرایی نیز بسیار کاربردی خواهد بود. شب‌ها می‌توانید یک نور ملایم در خانه ایجاد کنید و به تماشای تلویزیون بنشینید. با این کار در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

آباژور یکی از المان‌هایی است که نه تنها به نورپردازی منزل کمک می‌کند بلکه تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل دارد. در واقع می‌توان گفت استفاده از آباژور اصالتی به خانه و محیط کار می‌دهد و باعث می‌شود بیش از قبل خانه یا محل کار جلوه و زیبایی پیدا می‌کند. افراد با سلیقه در هنگام خرید مبلمان و لوستر برای منزل خود از خرید آباژور غافل نمی‌شوند.

انواع آباژور

در حالت کلی آباژورها به دو دسته تقسیم می‌شوند. آباژور رومیزی و آباژور ایستاده. آباژور رومیزی همانطور که از نام آن مشخص است، پایه کوتاهی دارد و باید آن را روی میز یا عسلی قرار دهید. آباژور رومیزی را می‌توانید در کنار تخت، روی میز کنسول و میزهای عسلی پذیرایی استفاده کنید و جلوه‌ای زیبا به فضا ببخشید.

آباژور ایستاده ارتفاع زیادی دارد و نور را از قسمت بالاتری می‌تاباند. از آباژور ایستاده معمولا برای نورپردازی پذیرایی و سالن ناهارخوری استفاده می‌شود. این آباژور را می‌توانید در کنار مبلمان خود قرار دهید و نورپردازی خوبی در محیط ایجاد کنید.

راهنمای خرید آباژور ایستاده مدرن

هنگام خرید آباژور ایستاده باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید خریدی مطمئن‌تر و بهتر داشته باشید. در ادامه نکات مهمی که هنگام خرید آباژور باید در نظر بگیرید را معرفی می‌کنیم:

ارتفاع آباژور ایستاده

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید آباژور ایستاده باید در نظر داشته باشید، ارتفاع آباژور است. اگر ارتفاق آباژور شما خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد، دیگر آن جلوه‌ای که از آن انتظار دارید را نخواهد داشت. مناسب‌ترین ارتفاع برای یک آباژور ایستاده مدرن، ۱۴۷ تا ۱۶۲ سانتی‌متر است.

Lampshade-آباژور ایستاده مدرن + خرید انواع آباژور مدرن ارزان www.homeillu.com.jpg

رنگ و طرح کلاهک آباژور

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید آباژور باید به آن توجه داشته باشید، طرح و رنگ کلاهک آباژور است. توجه داشته باشید که رنگ آباژور ایستاده باید با سایر لوازم خانه و دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد؛ در غیراینصورت، حتی خرید زیباترین آباژور نیز باعث زیبایی محیط شما نخواهد شد. معمولا برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، از آباژور تک رنگ با رنگ ملایم و هماهنگ با دکوراسیون خانه استفاده می‌شود.

جنس کلاهک آباژور مدرن

کلاهک آباژور از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود و بیشترین تاثیر را روی کیفیت و زیبایی آباژور دارد. برای ساخت کلاهک آباژور از کاغذ، شیشه، پارچه و فلز استفاده میشود که هرکدام ویژگی‌های مختص به خود را دارند. بهترین جنس برای یک آباژور ایستاده مدرن، کلاهک از جنس شیشه، پارچه و فلز است.

جهت نوردهی آباژور

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید آباژور ایستاده مدرن باید به آن توجه داشته باشید، جهت نوردهی آباژور است. اگر سوژه شما روی زمین قرار داشته باشد، به سراغ آباژورهایی بروید که جهت نور به سمت پایین است؛ اما اگر می‌خواهید نور را روی دیوار متمرکز کنید، باید به سراغ آباژورهای ایستاده با نوردهی به سمت بالا باشید.

تناسب آباژور با لوستر

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید آباژور ایستاده باید به آن توجه داشته باشید، همانگی و تناسب بین آباژور و لوستر خانه است. اگر لوستر سنتی و چلچراغی دارید، قطعا خرید یک آباژور ایستاده مدرن مناسب نخواهد بود؛ پس هنگام خرید آباژور مدرن حتما به این نکته توجه داشته باشید.

Lampshade-آباژور ایستاده مدرن + خرید انواع آباژور مدرن ارزان www.homeillu.com.jpg

خرید آباژور ایستاده از هومیلو