پروژکتور cob  نسل جدیدی از لامپ‌های ال ای دی است که مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. امروزه از لامپ cob برای نورپردازی مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند. طراحی پروژکتور cob به طور کلی با طراحی لامپ ال ای دی متفاوت است و همین تفاوت باعث شده است که کاربرد آن بیشتر باشد.

شما می‌توانید از پروژکتور cob برای نورپردازی فضای داخلی خانه، اداره، محل کار و مغازه استفاده کنید. ویژگی‌های مثبت این نوع لامپ باعث شده است که امروزه طرفداران بسیار زیادی در بین افراد داشته باشد و از آن برای نورپردازی محیط‌های مختلف استفاده شود.

اگر به دنبال یک نورپردازی حرفه‌ای هستید، اما نمی‌دانید از چه نوع لامپی استفاده کنید و بین انتخاب لامپ ای ای دی، اس ام دی و سی او بی شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب پروژکتور cob آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید.

شما می‌توانید انواع چراغ پروژکتور cob را به صورت آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی هومیلو سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن که اقدام به خرید کنید، با کارشناسان ما در مورد نوع لامپ و تعداد مورد نیاز مشورت کنید تا بهترین انتخاب را برای خرید پروژکتور cob داشته باشید و از خرید خود راضی باشید.

پروژکتور cob چیست؟

Cob مخفف chip on board است. در واقع برای تولید پروژکتور cob، تعداد زیادی از لامپ‌های ال ای دی روی یک مدار چاپی نصب می‌شود. در لامپ cob اتصال بین تراشه‌ها بسیار کوچک و فشرده است و برای تولید یک پروژکتور cob، تعداد بسیار زیادی لامپ ال ای دی کوچک کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

پروژکتور cob نسبت به لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی، مزایا و معایب مختص به خود را دارد که هنگام خرید پروژکتور cob باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه برخی از مزایا و معایب خرید پروژکتور cob را بررسی می‌کنیم:

مزایای چراغ cob

اصلی‌ترین مزیت پروژکتور cob نسبت به سایر لامپ‌ها، نوردهی آن است. در طراحی پروژکتور cob از تعداد زیادی لامپ به صورت فشرده در کنار یکدیگر استفاده می‌شود و باعث می‌شود که پروژکتور cob مقدار نور بالایی را در سطح کوچک پراکنده کند و دید بصری بهتری را ایجاد کند.

علاوه بر این، پروژکتور cob نسبت به سایر لامپ‌ها، طول عمر بیشتری دارد؛ از این رو می‌توانید مدت زمان بیشتری از آن بهره ببرید و دیگر نیازی به تعویض پیوسته لامپ نیست. همچنین تعمیر پروژکتور cob بسیار آسان‌تر از لامپ ال ای دی است. برای تعمیر پروژکتور cob، تنها کافیست سلولی که سوخته و آسیب دیده است را تعویض کنید؛ زیرا لامپ‌ها روی مدار به یکدیگر متصل نیستند و دیگر لازم نیست که پنل را درگیر کنیم.

پروژکتور cob + خرید انواع پروژکتور cob با بهترین قیمت www.homeillu.com.jpg
چراغ ریلی از انواع چراغ‌های است که برای نورپردازی نقطه‌ای استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این چراغ برای نورپردازی فروگشگاه‌ها، گالری‌ها و حتی نورپردازی بخشی از خانه استفاده کنید. چراغ ریلی که به اسم چراغ ریلی فروشگاهی نیز معروفند، مکانیزم جالبی دارند و نصب آن نیز بسیار آسان است.

معایب پروژکتور cob

مانند هر وسیله نورپردازی دیگر، پروژکتور cob در کنار مزایای زیادی که دارد، معایبی را نیز به همراه دارد. یکی از اصلی‌ترین معایب پروژکتور cob، تک رنگ بودن آن است. در پروژکتور cob دیگر مثل لامپ‌های اس ام دی تنوع رنگ نداریم و این پروژکتور تنها در نور سفید موجود می‌باشد.

ویژگی‌های بارز پروژکتور cob

پروژکتور cob نسل جدیدی از لامپ‌های ال ای دی است که ویژگی‌های منحصربه فرد و خارق‌العاده آن باعث شده است که کاربردهای بسیار زیادی در مکان‌های مختلف داشته باشد و نظر بسیاری از طراحان داخلی و متخصصان نورپردازی محیط را به خود جلب کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروژکتور cob که باعث محبوبیت آن شده است را معرفی می‌کنیم:‌

راندمان بالا

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های پروژکتور cob راندمان بالای آن است. راندمان بالای پروژکتور cob باعث شده است که این پروژکتور، برخلاف نوردهی بالایی که دارد، مصرف انرژی آن نسبت به لامپ اس ام دی و ال ای دی بسیار پایین‌تر باشد.

فشرده‌تر شدن چیپ

یکی دیگر از ویژگی‌های پروژکتور cob، فشرده بودن آن است. در پروژکتور cob، تعداد زیادی لامپ ال ای دی به صورت کاملا فشرده کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده است که پروژکتور cob، نوردهی بهتری به محیط داشته باشد.

پروژکتور cob + خرید انواع پروژکتور cob با بهترین قیمت www.homeillu.com.jpg

تولید گرما کمتر

پروژکتور cob به دلیل ساختاری که دارند و قواعدی که هنگام طراحی آن به دقت رعایت شد و روی آن نظارت بود، باعث شده است که تولید گرما کمتری نسبت به سایر لامپ‌ها داشته باشد.

طول عمر بالاتر

پروژکتور cob از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای ساخت و طراحی استفاده می‌کند، از این رو، طول عمر این نوع از لامپ‌ها بسیار بالاتر از سایر لامپ‌های قدیمی است.

انواع پروژکتور cob

تنوع مدل‌های پروژکتور cob بسیار بالاست و شما می‌توانید مناسب‌ترین مدل را با توجه به کاربردی که انتظار دارید، تهیه کنید. در ادامه برخی از انواع مدل‌های پروژکتور cob را معرفی می‌کنیم و کاربرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

پروژکتور cob چشمی

یکی از انواع پرکاربرد پروژکتور cob، چراغ چشمی است. از این نوع چراغ cob برای نورپردازی نقطه‌ای استفاده می‌کنند. معمولا تعداد زیادی از چراغ چشمی را کنار یکدیگر قرار می‌دهند تا نورپردازی خوبی به محیط بدهند. از چراغ چشمی cob برای نورپردازی راهرو می‌توانید استفاده کنید.

پروژکتور cob + خرید انواع پروژکتور cob با بهترین قیمت www.homeillu.com.jpg

پروژکتور cob ثابت

این مدل از چراغ cob، همانطور که از نام آن مشخص است، ثابت است و قابلیت تغییر جهت نورپردازی را ندارد. از پروژکتور cob ثابت نیز برای نورپردازی نقطه‌ای استفاده می‌کنیم. پروژکتور cob ثابت بیشتر در کافه‌ها و رستوران‌ها، محیط‌های اداری، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها کاربرد دارد. با این حال، در برخی از موارد نیز می‌توانید از آن در طراحی داخلی خانه هم استفاده کنید.

پروژکتور cob فکی یا متحرک

پروژکتور cob متحرک، برخلاف پروژکتور cob ثابت، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد و دست شما را هنگام نورپردازی باز می‌گذارد تا در هر جهتی که دوست دارید به سوژه نور بتابانید. پروژکتور cob‌ متحرک نیز برای نورپردازی نقطه‌ای به کار گرفته می‌شود و بیشترین کاربرد آن برای نورپردازی دکور و اجناس مغازه است.

خرید انواع پروژکتور cob با بهترین قیمت

شما می‌توانید انواع پروژکتور cob باکیفیت را به بهترین قیمت از فروشگاه لوازم روشنایی و نورپردازی هومیلو تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید، حتما با کارشناسان حرفه‌ای ما در مورد انتخاب نوع لامپ مناسب مشورت کنید تا بتوانید خریدی بهتر و باکیفیت‌تر، متناسب با نیازهای خود را تجربه کنید.

خرید پروژکتور cob