نورپردازی خانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که در طراحی داخلی خانه و معماری باید به آن توجه کنید. با کمک یک نورپردازی خوب و مناسب می‌توانید فضای خانه را بسیار مناسب‌تر و جذاب‌تر نمایش دهید و جلوه بهتری ایجاد کنید. علاوه بر خانه، محیط‌های اداری، بیمارستان‌ها، راهرو‌ها، سالن اجتماعات و … به نورپردازی مناسب احتیاج دارند و نوع لامپ و طراحی که برای نورپردازی هر یک از این مکان‌ها در نظر می‌گیرید، باید مناسب با محیط و نیازهای شما باشد.

یکی از انواع چراغ‌هایی که امروزه از آن می‌توانید برای نورپردازی مکان‌های مختلف استفاده کنید، چراغ پنلی سقفی یا پنل سقفی است که در دو مدل روکار و پنل سقفی توکار موجود می‌باشد. چراغ پنلی سقفی طراحی زیبایی دارد و علاوه بر این زیبایی، به شما این امکان را می‌دهد تا نورپردازی مناسبی را در خانه ایجاد کنید.

همچنین از چراغ پنلی سقفی می‌توانید برای نورپردازی مکان‌های مختلف هم استفاده کنید و کاربردهای آن محدود به نورپردازی خانه نمی‌شود و کاربردهای بسیار گسترده‌تری دارد و می‌تانید برای نورپردازی راهرو‌ها، بیمارستان‌ها و … نیز از آن استفاده کنید.

در این نوشته فروشگاه هومیلو، می‌خواهیم به سراغ معرفی چراغ پنلی سقفی و کاربردهای گسترده آن برویم و در نهایت انواع چراغ پنلی سقفی مثل چراغ پنلی سقفی SMD و COB را معرفی کنیم و ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید چراغ پنلی سقفی برای نورپردازی محیط خانه یا اداره هستید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید این نوشته را بخوانید تا بتوانید انتخاب بهتر و بهینه‌تری برای نورپردازی محیط داشته باشید.

فروشگاه لوازم نورپردازی هومیلو، انواع چراغ پنلی سقفی را به بهترین قیمت ممکن به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انواع چراغ پنلی سقفی را متناسب با نیازهای خود از طریق فروشگاه هومیلو خریداری کرده و آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین برای انتخاب بهتر و داشتن خریدی بهینه‌تر می‌توانید با کارشناسان ما در فروشگاه هومیلو صحبت کرده و از مشورت‌های آن‌ها بهره ببرید و خریدی بهتر و مطمئن‌تر را تجربه کنید.

چراغ پنلی سقفی چیست؟

چراغ پنلی سقفی یکی از انواع چراغ‌هایی است که برای نورپردازی مرکزی به کار گرفته می‌شود و گزینه مناسبی برای تامین نور مناسب محیط است. این چراغ‌ها روی سقف به صورت روکار و توکار نصب می‌شود و کاملا به سقف می‌چسبد و مثل لوستر و چراغ آویز، آویزان نمی‌شود.

دلیلی که به این نوع چراغ، چراغ پنلی می‌گویند، به این خاطر است که لامپ‌های ال ای دی یا SMD کوچک به صورت فشرده روی یک پنل نصب می‌شود و نور مورد نیاز محیط را فراهم می‌کند.

چراغ پنلی سقفی + انواع چراغ پنلی SMD و COB ارزان

انواع چراغ پنلی سقفی

چراغ پنلی سقفی انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و کاربردهای خود، نوع مناسب آن را برای خرید انتخاب کنید. در یک دسته‌بندی کلی، چراغ پنلی سقفی را می‌توان بر اساس توکار یا روکار بودن، سنسوردار یا بدون سنسور و همچنین نوع لامپ به کار رفته در آن تقسیم‌بندی کرد.

انواع چراغ پنلی سقفی بر اساس نوع نصب

بر اساس نوع نصب می‌توان چراغ پنلی سقفی را به دو دسته چراغ روکار و چراغ توکار تقسیم بندی کرد. چراغ پنلی سقفی روکار به آن دسته از چراغ سقفی گفته می‌شود که می‌توانید مستقیما آن را روی سقف نصب کنید و کاملا دیده می‌شود. این دسته از چراغ پنلی سقفی برای محیط‌های مختلف مناسب است و نیازی به آماده‌سازی محیط پیش از نصب نیست. دسته دیگر چراغ پنلی، چراغ پنلی توکار است. این مدل از چراغ پنلی سقفی، نیاز به مکان از پیش تعیین‌شده است و باید در هنگام ساخت و طراحی داخلی محیط، از قبل جایی برای آن درنظر گرفته شده باشد.

پنل‌های نوری سقفی انواع جدیدی از منابع نوری هستند که برای روشنایی منازل، پارکینگ، ادارات، رستوران‌ها و سایر مکان‌های تفریحی استفاده می‌شوند. یکی از مسائل و دغدغه‌های روز جهانی مصرف بالای انرژی بوده و لوازم کم مصرف در طی سالیان گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در طراحی پنل‌های سقفی معمولا از لامپ‌های LED (SMD یا COB) استفاده می‌شود و به همین علت مصرف الکتریسیته این تجهیزات بسیار پایین بوده و از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه می‌باشند.

چراغ پنلی سقفی سنسوردار و بدون سنسور

نوع دیگری از چراغ پنلی سقفی که کاربردهای بسیار فراوانی دارد، چراغ پنلی سقفی سنسور دارد است. این مدل از چراغ پنلی‌ها دارای سنسور تشخیص حرکت است و زمانی روشن می‌شود که فرد وارد محیط شده باشد. از آن جایی که از چراغ پنلی سقفی برای نورپردازی راهروها و پارکینگ نیز می‌توانید استفاده کنید، انتخاب چراغ پنلی سقفی سنسور دار برای این مکان‌ها مناسب‌تر است و باعث سهولت در رفت‌وآمد ساکنین ساختمان می‌شود. چراغ پنلی سنسوردار باعث صرفه‌جویی در مصرف برق نیز می‌شود و در زمان‌هایی که فردی در محیط نیست، چراغ به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

چراغ پنلی سقفی + انواع چراغ پنلی SMD و COB ارزان

انواع چراغ پنلی بر اساس نوع لامپ

دسته‌بندی دیگری که می‌توان برای انواع چراغ پنلی سقفی در نظر گرفت، دسته‌بندی بر اساس نوع لامپ به‌کار رفته در چراغ پنلی سقفی است. معمولا در طراحی چراغ پنلی سقفی از لامپ ال ای دی استفاده می‌شود تا مصرف انرژی در این دسته از چراغ‌ها بسیار کاهش پیدا کند. دو مدل از لامپ‌های بسیار محبوب در طراحی چراغ پنلی سقفی، لامپ COB و لامپ SMD است که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند.

یکی از تحولات شگرف در صنعت تولید LED تکنولوژی جدیدی به نام SMD یا Surface Mounted Device بوده است. تکنولوژی SMD یکی از تکنولوژی‌های نوین قرن ۲۱ بوده و اگر بخواهیم به صورت ساده آن را توصیف کنیم، در این نوع محصولات دیودهای نوری بر روی صفحه مداری نازکی سوار شده و به آن لحیم میگردند و به این ترتیب با مصرف انرژی بسیار پایین‌تر نور بسیار قوی‌تری از خود ساطع می‌کند.

نکات مهم هنگام خرید چراغ پنلی سقفی

برای آن که انتخاب و خرید خوبی داشته باشید، لازم است که هنگام خرید چراغ پنلی سقفی به نکات زیر توجه داشته باشید:

میزان شار نوری و توان چراغ پنلی سقفی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید هر نوع چراغی، به خصوص چراغ پنلی سقفی باید در نظر داشته باشید، میزان شار نوری و توان چراغ پنلی سقفی است. شار نوری به معنی مقدار نوری است که چراغ از خود ساطع می‌کند. میزان مورد نیاز شار نوری برای محیط‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، راهرو‌ها شار نوری کمتری نسبت به محیط خانه یا کتابخانه نیاز دارند. هنگام خرید چراغ پنلی سقفی به این نکته توجه داشته باشید و چراغی را انتخاب کنید که مقدار نور مورد نیاز شما را با توجه به محیط فراهم کند. همچنین توان چراغ پنلی سقفی نیز از نکات مهمی است که هنگام خرید چراغ پنلی سقفی باید به آن توجه داشته باشید و روی مصرف انرژی چراغ بسیار تاثیرگذار است.

نوع چراغ پنلی سقفی

نکته دیگری که هنگام خرید چراغ پنلی سقفی باید به آن توجه داشته باشید، نوع چراغ پنلی سقفی است. با توجه به محیطی که قرار است چراغ را در آن جا نصب کنید، باید نوع مناسب چراغ پنلی سقفی را انتخاب کنید.