یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون منزل به آن توجه نمود، نورپردازی بخش‌های مختلف خانه است. نورپردازی تاثیر مستقیمی بر دکوراسیون منزل می‌گذارد و حتی قادر است به طور کلی جلوه و نمای منزل را تغییر دهد. نورپردازی به علت اینکه تاثیر مستقیمی بر روح و روان ما دارد، مهم است. برای آن که نورپردازی باعث آرامش و حس خوب در خانه شود باید برای هر قسمت منزل از نورپردازی مناسبی استفاده نمود. یکی از روش‌های نورپردازی منزل استفاده از چراغ دیواری است. در طراحی دکوراسیون داخلی چراغ دیواری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حقیقت یکی از بهترین روش‌های نورپردازی استفاده از چراغ دیواری است. خانه‌های با متراژ بالا و به خصوص منازلی که راهروهای بزرگی دارند، مکان‌های مناسبی برای استفاده از چراغ دیواری هستند. نور چراغ دیواری‌ها متنوع است. به‌وسیله‌ی چراغ دیواری‌ها می‌توان منظره‌هایی چشم‌نواز خلق نمود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع چراغ دیواری آشنا کنیم و به شما در خرید چراغ دیواری مناسب کمک نماییم. با هومیلو همراه باشید.

تاریخچه‌ی استفاده از چراغ دیواری

از زمان‌های قدیم دکوراسیون و تزیین خانه و فضا از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. استفاده از چراغ دیواری به زمان قرون وسطا برمیگردد. زمانی که افراد با استفاده از مشعل‌هایی از آتش فضای اطراف را روشن می‌کردند. یا به‌وسیله‌ی مشعل‌ها و شمع‌های مختلف، دیوارهای خود را تزئين می‌کردند. البته که این شمع‌ها و مشعل‌ها از قدرت نوردهی کمی برخوردار بودند و عمر آن‌ها بسیار کوتاه بود. اما امروزه همین استفاده اندک از شمع‌ها و مشعل‌ها دلیل پیشرفت صنعت روشنایی و خلق وسایل روشنایی بوده است. بنابراین روشنایی و نورپردازی از دیرباز مورد توجه همگان بوده است و امروزه از شمع‌ها و مشعل‌ها دیگر به عنوان ابزاری برای روشنایی استفاده نمی‌کنند بلکه بیشتر برای ایجاد فضایی نوستالژیک و رمانتیک از آن‌ها استفاده می‌شود.

چراغ دیواری چیست؟

چراغ دیواری علاوه بر اینکه به عنوان تامین کننده نور از آن استفاده می‌شود، در تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. شاید استفاده از لوستر به تنهایی کافی نباشد، به همین استفاده از چراغ دیواری و ترکییب آن با لوازم روشنایی دیگر توصیه می‌شود. ترکیب چراغ دیواری و دیگر لوازم روشنایی باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در خانه می‌شود. در چراغ دیواری می‌توانیم از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم مصرف استفاده نماییم. به همین دلیل استفاده از چراغ دیواری روشی مقرون به صرفه برای زیبا سازی اتاق نشیمن و اتاق خواب به شمار می‌رود. می‌توان از چراغ دیواری در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بهره‌مند شد. تنوع بالای چراغ دیواری در کاربرد، طرح و رنگ سبب شده است تا بتوانیم برای هر محیط چراغ دیواری مناسبی انتخاب نماییم. به عنوان مثال از یک نوع چراغ دیواری نمی‌توان همزمان برای اتاق خواب و حیاط استفاده نمود. از رو متناسب با هر فضایی چراغ دیواری مشخصی تولید و به بازار عرضه شده است.

چراغ دیواری

برای چه فضاهایی باید از چراغ دیواری استفاده نماییم؟

ورودی‌های مدرن و شیک

چراغ‌های دیواری می‌توانند ورودی ساده یک خانه را به ورودی شیک و جذاب تبدیل نمایند. در هنگام ورود به خانه اولین چیزی که توجه افراد را به خودجلب می‌نماید، ورودی خانه است. ورودی خانه شما اگر مدرن و در عین سادگی زیبا باشد باعث شکل گیری تصویر مثبتی در ذهن افراد می‌شود بنابراین باید نحوه‌ی زیباسازی ورودی خانه‌ها توجه نماییم. چراغ‌های دیواری این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید راهروها و دیوارهای بلندی را که معمولا در طول روز در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند، روشن نمایید. نورپردازی راهروها و دیوارهای بلند باعث می‌شود تا این محیط‌ها تبدیل به محیط‌های جذاب و مدرن شوند و حس مثبتی را به افراد القا نمایند.

فراهم آوردن فضایی گرم و دلنشین در اتاق نشیمن

برای آنکه بتوانید روح تازه‌ای به اتاق نشیمن خود ببخشید لازم است تا از چراغ‌های دیواری استفاده نمایید. طراحی دیوارهای نشیمن یکی از پایه‌های دکوراسیون خانه است. شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های گزاف فضای اتاق نشیمن خود را به فضایی دلگرم و دلنشین تغییر دهید. پیشنهاد ویژه‌ی هومیلو به شما استفاده از یک آینه‌ی دکورایتو یا یک دیوار سنگی است که فضایی شیک و مدرن را ایجاد کند. در آخر با استفاده از چراغ‌ دیواری به دکوراسیون خود روح ببخشید و زیبایی آن را دو چندان نمایید.

نکات قابل توجه در نورپردازی دیواری

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در نورپردازی دیواری به آن توجه نمایید، مقدار نور مورد نیاز است. مقدار نور مهم‌ترین عامل و فاکتور در نورپردازی دیواری است زیرا در غیر این صورت ممکن است زننده باشد و چشم افراد بزند و باعث اذیت و آزار روان اعضای خانواده و افراد شود. بنابراین نیاز است تا مقدار نوری که برای هر مکان لازم است مشخص شود. مقدار نور بسته به نوع مکان‌های مختلف تغییر می‌کند. به عنوان مثال مقدار نور مورد نیاز برای اتاق خواب و آشپزخانه متفاوت است. اتاق خواب فضایی برای استراحت و جان گرفتن دوباره افراد است بنابراین باید نور ملایمی در آن تابانده شود. اما آشپزخانه که قلب هر خانه‌ای است نیازمند نور بیشتر از جاهای دیگر خانه است. بنابراین مقدار نور ورودی و شدت آن‌ها بسته به هر مکانی باید تغییر کند تا هر چیزی در جایگاه درست خود قرار گیرد. ممکن است هدف از نورپردازی دیوارهای ساختمان نما و ایجاد کانون توجه باشد. بنابراین بهتر است ساکنین از چراغ دیواری استفاده نمایند که شدت نور بیشتری داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر بودجه و هزینه‌ای است که برای خرید چراغ دیواری در نظر گرفته اید. بسته به مدل‌ها و نوع‌های مختلف چراغ دیواری، هزینه‌ی آن متفاوت است. بنابراین باید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین انتخاب را بکنید. همچنین لازم است به هزینه‌های جانبی همانند هزینه نصب، هزینه‌ی ایاب و ذهاب، قیمت لامپ و مقدار انرژی مصرفی هر چراغ دیواری توجه کافی نمایید. کارشناسان در هومیلو حضور دارند تا به شما کمک کنند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

چراغ دیواری

جمع بندی

چراغ دیواری بهترین ابزار روشنایی برای نمای داخلی ساختمان و حتی فضای خارجی ساختمان است. چراغ دیواری در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها موجود می‌باشد. استفاده درست و اصولی از چراغ دیواری این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید فضایی جذاب و مدرن خلق نمایید. طرح‌های گوناگون چراغ دیواری باعث شده است تا مورد پسند تمام سلیقه‌ها باشد.

از چراغ دیواری می‌توان جهت نورپردازی نمای ساختمان‌های مسکونی و اداری، هتل‌ها، حیاط و ویلاهای شخصی استفاده نمود. جنس بدنه‌ی چراغ‌های دیواری بسته به نوع کاربردهای آن می‌تواند از پلاستیک مقاوم یا پلی کربنات یا آهن آلومینیوم باشد. ویژگی‌های بارز چراغ دیواری می‌توان به مقاومت آن در برابر رطوبت، بارش باران، تابش نور خورشید و گردوغبار اشاره کرد.

حبابی که برای چراغ‌های دیواری تعبیه شده از جنس شیشه مناسب برای نوردهی بالا است. همچنین حباب چراغ‌های دیواری می‌تواند از پلاستیک مقاوم و نشکن با نوردهی کم باشد که در برابر هر گونه فشار و ضربه‌ای مقاوم است. شما کاربران عزیز می‌توانید به‌منظور مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان هومیلو در ارتباط باشید و محصول با کیفیت با صرف هزینه‌ای مناسب را خریداری نمایید. با هومیلو همراه باشید.