یکی از موضوعاتی که می‌تواند باعث شود نمای ویلا درخشان و چشم‌ نواز به نظر آید، نورپردازی نمای ویلا است. برای آنکه ویلایی نورانی و درخشان داشته باشیم باید نکاتی را رعایت نماییم. رعایت نکات نورپردازی نمای ویلا به ما کمک می‌کند تا علاوه بر زیبایی خیره کنند، امنیت مناسبی را برای این ویلاها فراهم آوریم. در حقیقت دو عنصر زیبایی و آرامش در کنار یکدیگر می‌توانند ویلای شما را به مکانی گرم و صمیمی تبدیل نماید. هومیلو در مقاله‌ی پیش رو سعی دارد تا شما را با نورپردازی نمای ویلا آشنا نماید. بنابراین اگر قصد دارید اطلاعات خوبی در مورد نورپردازی نمای ویلا کسب نمایید ادامه‌ی این مقاله را دنبال کنید.

villa facade lighting

اهمیت نورپردازی نمای ویلا

یکی از مسائلی که می‌تواند نمای معماری یک ویلا را تغییر دهد، استفاده از نورپردازی به شکل درست و اصولی است. به‌وسیله‌ي نورپردازی درست و اصولی قادر هستیم تا نمای ویلا را به نمای خیره کننده و جذاب تبدیل نماییم. در حقیقت دیدن مناطق مختلف ویلا که به‌وسیله‌ی ابزارها و تجهیزات روشنایی صحیح نورانی شده است، به مخاطب حس خوب و امنی را هدیه می‌دهد. نورپردازی ویلا در حالت کلی به دو دسته‌ی نورپردازی داخلی ویلا و نورپردازی محوطه‌ی ویلا  تقسیم می‌شود. نورپردازی نمای ویلا باعث می‌شود تا معماری ساختمان ویلا برجسته تر به نظر آید تا بتوانیم هنر دست معمار را خوب‌ تر و واضح تر از حالت اصلی مشاهده کنیم. اگر قصد فروش ویلای خود را دارید از نورپردازی نمای ویلا و محوطه‌ی آن غافل نشوید. استفاده درست از نورپردازی در نمای ویلا می‌تواند تصویر زیبایی را در ذهن مشتریان شکل دهد و احتمال فروش ویلای شما را دو چندان نماید.

villa facade lighting

نورپردازی نمای ویلا باید چگونه باشد؟

نورپردازی نمای ویلا نباید خیره کننده باشد. نورپردازی نمای ویلا باید به نحویی باشد که باعث آزار و اذیت چشم مخاطبان نگردد و خاطر آن‌ها را آزرده نسازد. بنابراین باید در نورپردازی نمای ویلا به این نکته توجه نماییم. در واقع در نورپردازی نمای ویلا بهتر است از نورهای ملایم استفاده شود. نورپردازی نمای ویلا با پیشرفت فناوری و تکنولوژی دست خوش تغییرات بسیاری شده است. در عصر حاضر با پیشرفت فناوری، تحولات عظیمی در صنعت روشنایی صورت گرفته است. در واقع امروزه برای نورپردازی نمای ویلا از لامپ‌های رنگی و هوشمندی استفاده می‌شود که قادر هستند نمای ویلا را دگرگون سازند. از این لامپ‌های رنگی می‌توان در بخش‌های مختلف ویلا به صورت اصولی استفاده نمود. با استفاده اصولی از این لامپ‌ها قادر هستیم ترکیب خیره کننده و زیبایی را از فضاهای تاریک و روشن خلق نماییم. این نوع نورپردازی نمای ویلا به وسیله‌ی این لامپ‌ها می‌تواند به طور کلی نما و سبک معماری ساختمان ویلا را دگرگون سازد.

نکات کلیدی در نورپردازی نمای ویلا

در حالت کلی معماران ساختمان‌ها به خصوص ویلاها از قواعد و ضوابط خاصی برای نورپردازی نمای ویلا استفاده می‌کنند. این قواعد و ضوابط باعث هماهنگی بی‌نظیر و بی‌ مانندی بین محوطه‌ی ویلا شامل حیاط و باغ و ساختمان ویلا می‌شود. نورپردازی نمای ساختمان باید به گونه‌ای ملایم باشد تا سبب آزار و اذیت همسایگان نشود. در ادامه نکاتی را در خصوص نورپردازی نمای ساختمان به صورت مختصر بیان می‌کنیم. با هومیلو همراه باشید.

استفاده بهینه از نور با توجه به فضای ویلا.

استفاده از نور به شکلی که باعث هدر رفت انرژی نشود.

استفاده از سیستم‌های هوشمند روشنایی به گونه‌ای که بتوان آن را در صورت لزوم کم یا زیاد نمود.

استفاده از لوازم و تجهیزاتی که با رنگ نورها در نورپردازی نمای ویلا هماهنگ باشد. در واقع برای آن که نورپردازی نمای ویلا موثر واقع شود لازم است تا از رنگ‌های مشابهی که به فضای اطراف می‌آید، استفاده شود.

خلق فضایی امن و آرامش بخش با استفاده درست و اصولی از ابزارهای روشنایی در نورپردازی نمای ویلا.

لازم است تا در طراحی نورپردازی نمای ویلا از منابع نوری در حالت استتار استفاده نمود به گونه‌ ‌ای که تجهیزات روشنایی به دور از چشم قرار گیرند.

بنابراین طبق نکات گفته شده در بالا لازم است تا شدت نور ساطع شده و درجه‌ی پخش نور را به‌درستی تنظیم نماییم. با رعایت نکات بالا می‌توانیم نورپردازی نمای ویلا را به صورت اصولی انجام دهیم و از زیبایی خیره‌ کننده‌ای که بین نمای ویلا و محوطه شکل می گیرد، لذت ببریم.

villa facade lighting

نورپردازی نمای ویلا به صورت حرفه‌ای

بسیاری از صاحبان ویلا در هنگام خرید ویلای مدنظرشان به نورپردازی نمای ویلا اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. در حقیقت آنچه برای صاحبان و مشتریان ویلاها اهمیت دارد این است که محیط ویلا در شب از جلوه‌ی خاص و درخشانی برخوردار باشند تا بتوانند از فضای دلنشین شب استفاده کنند. چنین فضای دلچسبی تنها با استفاده از منابع نوری مناسب ایجاد می‌شود. به همیت جهت در این بخش از مقاله قصد داریم به شما منابع نوری را در نورپردازی نمای ویلا معرفی نماییم که باعث حرفه‌ای به نظر آمدن نورپردازی نمای ویلا شود. با هومیلو همراه باشید.

منابع روشنایی در نورپردازی نمای ویلا

چراغ ریسه‌ای

نورافکن‌ها

چراغ پله‌ای

چراغ فواره‌ای

چراغ وال واشر

استفاده از چراغ‌های تاکیدی

چراغ‌هایی که ویژه مهمانی و جشن هستند.

 

مکان‌های مهم در نورپردازی نمای ویلا

تا کنون به اهمیت نورپردازی نمای ویلا پرداختیم و منابع نوری را که برای نورپردازی نمای ویلا مناسب هستند را خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم. حال در این بخش می‌خواهیم شما را با مکان‌های که لازم است نورپردازی در آن‌ها صورت گیرد، آشنا نماییم. با هومیلو همراه باشید.

فضای سبز(باغ- باغچه)

فضای سبز یکی از مکان‌هایی است که به نورپردازی نیاز دارد. در حقیقت با نورپردازی فضای سبز می‌توانیم زیبایی محوطه‌ی ویلا را دو چندان نماییم. با نورپردازی فضای سبز می‌توانیم نمای واقعی گیاهان را به نمایش بگذاریم و از جلوه‌ی بی‌نظیری که توسط گیاهان ایجاد می‌شود، نهایت لذت را ببریم.

نورپردازی نمای ساختمان ویلا

برای آنکه معماری و شکل اصلی ساختمان اصلی ویلا نشان داده شود لازم است تا در قسمت‌هایی همانند بالای پشت بام و در اطراف پنجره‌های ویلا از نورپردازی استفاده نماییم. در واقع در این موارد از نورپردازی مخفی استفاده می‌شود.

نورپردازی آبنما و استخر

در این نوع از نورپردازی قصد داریم قطرات آب در منابع آبی همانند برکه‌، آبنما و استخر نمایان شود. بنابراین در این نورپردازی می‌خواهیم نور را به صورت غیر مستقیم به سطح آب بتابانیم تا موجب اذیت و ناراحتی نشود و چشم اطرافیان را اذیت نکند. این سبک از روشنایی باعث جلوه‌ای فوق‌العاده و بی‌نظیر در نورپردازی نمای ویلا می‌شود.