یکی از مهم‌ترین عناصری که در طراحی استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروژکتور استخری نام دارد. نورپردازی به داخل و بیرون آب زیبایی خیره‌کننده و باشکوهی به استخر می‌إخشد. در واقع نورپردازی درست و اصولی داخل یا بیرون آب استخر نقش تعیین کننده‌ای در احساسی که افراد به فضای استخر دارند، می‌دهد. روشنایی صحیح یک استخر می‌تواند تاثیرات بسیار موثری را در روحیه افراد بگذارد و سطح نشاط افراد را بالا ببرد و باعث شود تا افراد به اندازه کافی فضای لذت بخش و آرامش بخشی را تجربه کنند. بنابراین تاکنون متوجه شدید که نورپردازی استخر چه عامل مهم و تاثیرگذاری است. در واقع بهتر است این گونه بیان کنیم که عامل کلیدی و اصلی در زیبایی و شیک بودن فضای استخر، استفاده از نورپردازی درستی همانند پروژکتور استخری است. در بازار و مراکز فروش تجهیزات روشنایی معمولا این نوع چراغ و منبع روشنایی را با نام پروژکتور استخری می‌شناسند. پروژکتور استخری ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت و خاص‌تری را نسبت به دیگر لوازم روشنایی عادی و معمولی دارد. در ادامه‌ی این مقاله کارشناسان هومیلو قصد دارند شما را با پروژکتور استخری آشنا نمایند و به شما در شناخت این نوع پروژکتور کمک کنند. هومیلو راهنمای شما در خرید محصولات روشنایی است. با ما همراه باشید.

 

پروژکتور استخری

پروژکتور استخری ال ای دی چیست؟

طریقه تولید نور و روشنایی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید انواع چراغ‌ها و پروژکتور است. بنابراین لازم است تا به خوبی با ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شویم تا بتوانیم خرید مطمئن تری داشته باشیم. همان طور که می‌دانید چراغ‌های ال ای دی به دلیل داشتن ویژگی‌های کاربردی و مقرون به صرفه بودن در بین متخصصان روشنایی و افراد بسیار محبوب است. در حقیقت فناوری چراغ‌ها و پروژکتور‌های ال ای دی حرف اول را بین محصولات روشنایی دیگر همانند چراغ‌های رشته‌ای و هالوژن می‌زند. بنابراین انواع ال‌ ای دی‌ها و ویژگی‌هایشان به طور کامل برای همگان شناخته شده است و نیاز به تعریف بیشتری در مورد ال ای‌ دی‌ها نیست. در حقیقت برای آنکه روشنایی بهتری در استخرها داشته باشیم لازم است تا از پروژکتور‌های استخری ال ای دی استفاده نماییم.

مزایای پروژکتور استخری ال ای دی

پروژکتورهای ال ای دی مزایای بسیاری را شامل می‌شود. از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان در اینجا در مورد پروژکتور‌های ال ای دی بیان کنیم، کاهش هزینه‌های انرژی و همینطور کاهش هدر رفت انرژي است. با استفاده از پروژکتورهای استخری ال ای دی قادر هستیم تا کمک شایانی به محیط زیست و گرمایش زمین بکنیم. از دیگر مزایای بی‌نظیر پروژکتور استخری می‌توان به مقاومت آن در برابر فضای مرطوب استخر اشاره نمود. در حقیقت اولین عاملی که بایستی پروژکتورهای استخری ال‌ ای دی از آن بهره‌مند باشند، مقاومت در برابر رطوبت در فضای مرطوب استخر است. همچنین قابل ذکر است که پروژکتورهای استخری ال ای دی از ولتاژ‌های بسیار پایینی برخوردار هستند. پروژکتور‌های استخری ال ای دی در انواع رنگ‌ها در بازار موجود هستند و به راحتی قادر هستید رنگ مورد نظر را بسته به کاربردی که در نظر دارید انتخاب نمایید.

پروژکتور استخری

ویژگی‌های کلیدی پروژکتور استخری

مورد اول: استفاده از فناوری منحصر به فرد ال ای دی

در حقیقت ال ای دی‌ها از فناوری نورپردازی و روشنایی جامدی به نام SSL استفاده می‌کنند. این جمله به این معنی است که به جای آنکه که بخواهیم رشته‌های سیم را با استفاده از گاز‌های خطرناک گرم کنیم، به‌وسیله‌ی عبور جریان برق از نیم هادی به راحتی می‌توانیم این کار را بی دردسر انجام دهیم. در واقع این ویژگی که فناوری ال ای دی به ما اجازه انجام می‌دهد باعث می‌شود که نور تولیدی از گرمای بسیار کمتری برخوردار باشد. تولید نور با گرمای کمتر مساوی است با کاهش مصرف انرژی و برق. بنابراین استفاده از ال ای دی‌ها بسیار توصیه می‌شود. علاوه بر آنکه ال ای دی‌ها باعث کاهش هدر رفت ارژی می‌شوند، می‌توان به طول عمر بسیار بالا و ماندگاری بی‌نظیر آن‌ها اشاره کرد. استفاده از پروژکتور‌های استخری از نوع ال ای‌دی این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند نورهای رنگی در تنوع بالا را تولید کنند. بنابراین هومیلو به شما توصیه می‌کند در صورتی که قصد خرید پروژکتورهای ال‌ ای دی را دارید، پروژکتور استخری نوع ال ای دی را انتخاب نمایید تا محصولی با کیفیت و با دوام را خریداری کرده باشید.

مورد دوم: IP یا درجه حرارات مناسب برای استفاده در فضاهای مرطوب

با توجه به این موضوع که قرار است از پروژکتورهای استخری ال ای دی در فضاهای مرطوبی همانند استخرها استفاده شود، بنابراین لازم است تا در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. در حقیقت چراغ‌ها و پروژکتورهای استخری ال ای دی با توجه به سطح حفاظتی که در برابر رطوبت، آب و گرد و غبار دارند تعیین می‌شوند. دسته بندی پروژکتورهای استخری بر طبق استاندارد است. لازم به ذکر است که پروژکتورهای استخری که IP68 (درجه حفاظت) را دارند از مقاوم‌ترین پروژکتور‌های استخری به‌ شمار می‌آیند. در حقیقت این نوع پروژکتور‌های استخری با این درجه حفاظت می‌توانند چند متر زیر آب قرار گیرند. برای آنکه صرف هزینه‌های کمتر ‌می‌توانید از مدل‌هایی که که قابلیت نصب در بیرون آب استخر را استفاده نمایید. بنابراین قبل از خرید پرژکتورهای استخری لازم است تعیین شود برای چه نوع سطح و چه نوع محلی قصد استفاده از پروژکتورهای استخری را دارید و سپس اقدام به خرید نمایید.

مورد سوم: ولتاژ مناسب

برای آنکه محل استفاده از پروژکتورهای استخری محل‌ مرطوبی همانند استخر است، لازم است تا از پروژکتورهای استخری استفاده نماییم که ولتاژي همانند ۱۲ و ۲۴ ولت داشته باشند. درست است که استفاده از پروژکتورهای استخری که ولتاژی بین ۱۲ تا ۲۴ ولت دارند باعث هزینه‌ی بیشتر می‌شود اما از سویی دیگر خیال شما را در برابر هر حادثه‌ی غیر مترقبه ایمن می‌کند و باعث می‌شود بتوانید با خیالی آسوده پروژکتور استخری خود را نصب نمایید. در حقیقت به همین دلیل است که قبل از هرگونه سیم کشی، ابتدا تراس یا تغذیه نصب می‌شود تا ولتاژ را تا حد موردنظر پایین بیاورد. همچنین قابل ذکر است که رابطه‌ی بین فاصله‌ی تراش از پروژکتور استخری و قطر سیم مستقیم است. یعنی هرچه قدر فاصله تراس از پروژکتور استخری بیشتر باشد، باید از سیمی با قطر بیشتر استفاده نماییم. توجه داشته باشید که کابل‌ها از جنس مفتولی کیفیت بیشتری نسبت به کابل‌های افشان در آب دارند.