از جدیدترین فناوری‌های امروزه در صنعت روشنایی می‌توان به چراغ‌‌های پنلی اشاره کرد. چراغ پنلی یکی از بروزترین روش‌های تامین نور و روشنایی در مقایسه با لامپ‌های قدیمی پر مصرف است. امروزه به دلیل آنکه مصرف انرژی و تولید گرما زیاد است، چراغ‌های پنلی کاربرد زیادی پیدا کرده‌ اند. در عصر حاضر کاهش مصرف انرژي و برق کاری بسیار ضروری شمرده می‌شود و لازم است همگان در جهت کاهش منابع انرژی بکوشند. خوشبختانه با وجود پیشرفت تکنولوژی و تولید منابع نوری کم مصرفی همچون چراغ پنلی قادر هستیم کمک شایان و قابل توجه‌ای به محیط زیست بکنیم. در این مقاله هومیلو قصد دارد تا شما را با چراغ پنلی و انواع آن آشنا نمایند و به شما کمک نماید تا بتوانید محصولی ارزنده و با کیفیت را خریداری نمایید. با هومیلو همراه باشید.

چراغ‌های پنلی چگونه عمل می‌کنند؟

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از انرژی، تامین روشنایی و نورپردازی در منازل و فضاهای مختلف است. بنابراین تامین نور و روشنایی یکی از مصارف مهم انرژی به شمار می‌آید. در گذشته از انواع چراغ‌ها، لامپ‌ها و پروژکتورهایی استفاده می‌شد که بیشترین تولید گرما و انرژی را داشتند. در فناوری امروز با استفاده از چراغ‌های پنلی قادر هستیم مصرف انرژی و هدر رفت را به حداقل مقدار ممکن خود برسانیم. امروزه استفاده از چراغ‌های پنلی از نوع SMD و چراغ های پنلی COB در حال زیاد شدن است. برای ایجاد زیبایی و کارایی هر چه بیشتر، چراغ‌های پنلی را بر روی سقف نصب می‌نمایند. اگر در گذشته از انواع لوستر‌ها و آویزها برای تامین روشنایی محیط خانه استفاده می‌کردید، هم اکنون می‌توانید چراغ‌های  پنلی را جایگزین آن‌ها نمایید. همچنین اگر سقف شما ارتفاع کوتاهی دارد و به نورپردازی از نوع عمومی و گسترده نیاز دارید، توصیه هومیلو به شما این است که از پانل‌های سقفی استفاده نمایید.

انواع چراغ پنلی ال ای دی

یکی از عناصری که امروزه می‌توانید تاثیری زیبا و جلوه‌ای فوق‌العاده به منزل شما بدهد، استفاده از چراغ‌های پنلی است. از چراغ‌های پنلی می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل استفاده نمایید. در زمان‌های گذشته برای آنکه بتوانند نور و روشنایی مورد نیاز را تامین نمایند از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌کردند. لامپ‌های رشته‌ای در گذشته باعث تحریک بسیار چشم می‌شد. بنابراین با پیشرفت فناوری به جای این لامپ‌ها از چراغ‌های پنلی استفاده می‌کردند. در حالت کلی چراغ‌های پنلی جهت روشنایی عمومی و سراسری مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ی این بخش به انواع چراغ‌های پنلی اشاره می‌کنیم.

چراغ پنلی‌های مربعی یا مستطیلی : اکثر چراغ‌های پنلی در غالب مربع یا مستطیل هستند.

چراغ‌های پنلی دایره‌ای : چراغ‌های پنلی که به صورت دایره‌ای شکل هستند معمولا در حالت معلق نصب می‌شوند. پنل‌هایی که به صورت دایره‌ای با ابعاد و شعاع کمتر هستند معمولا به صورت توکار و روکار در مکان‌های بسیاری همانند راهروها، راه پله‌ها، اتاق خواب ، بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند.

چراغ‌های پنلی Edge Light : در این نوع چراغ پنلی منبع نوری به دور از پنل قرار گرفته می‌شود. در این نوع چراغ پنلی نور ساطع شده از کنار پنل وارد می‌شود و در انتها از سطح پنل خارج می‌شود. این نوع چراغ‌های پنلی محبوب‌ترین نوع می‌باشد.

چراغ‌های پنلی ‌‌Black Light: در این نوع چراغ‌های پنلی منبع نوری را در پشت پنل قرار می‌دهیم. در این نوع چراغ پنلی نور را به صورت مستقیم از سطح پنل مورد نظر ساطع می‌کنیم.

چراغ‌های پنلی سه حالته دو رنگ

در حقیقت نسل سوم چراغ‌های پنلی ال ای دی، پنل‌های سه حالت دو رنگه هستند. این نوع چراغ پنلی‌های سه حالته دو رنگ قابلیت تعویض رنگ از راه روشن و خاموش کردن کلید دارند. در این نوع چراغ‌های پنلی از فناوری به نام SMD استفاده می‌شود. دلیل استفاده از فناوری SMD طول عمر بالاتر آن نسبت به هالوژن‌های معمولی است.