شاید کنجکاو باشید بدانید که چراغ خطی یا چراغ لاینر به چه نوع چراغی گفته می‌شود و باید در هنگام خرید این نوع چراغ‌ها به چه نکاتی توجه کرد. در واقع در تعریف ساده‌تر همانطور که در جریان هستید، چراغ لاینر یا چراغ خطی یکی از انواع چراغ‌ها و در حالت کلی‌تر یکی از انواع تجهیزات روشنایی و نورپردازی به شمار می‌آید. چراغ خطی یا چراغ لاینر را می‌توان در انواع مختلفی پیدا نمود. در واقع این نوع چراغ‌ها معمولا از جنس ال ای دی‌ها هستند و به آن‌ها چراغ خطی ال ای‌ دی نیز گفته می‌شود. قبل از آنکه به تعریف چراغ لاینر بپردازیم و ویژگی‌ها و کاربردهای آن را بررسی کنیم، لازم است مطالبی را بیان کنیم. اصولا چراغ‌های خطی یا چراع‌های لاینر نور را به صورت خطی از خود ساطع می‌کنند. در حقیقت متخصصان روشنایی به این نوع نورها روشنایی خطی می‌گویند. چراغ‌‌های لاینر دارای نور طولانی هستند زیرا وظیفه‌ی این نوع چراغ‌ها این است که نسبت به دیگر وسایل روشنایی نور را به صورت باریک‌تری نشان دهند تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. در ادامه‌ی این مقاله چراغ‌های خطی و لاینر را جزئی تر مورد بررسی قرار می‌دهیم. با هومیلو همراه باشید.

چراغ خطی یا چراغ لاینر

تاریخچه چراغ خطی یا چراغ لاینر

در حقیقت در زمان‌های گذشته چیزی به اسم روشنایی خطی و لاینر وجود نداشت. عدم وجود نور خطی، امر نورپردازی ساختمان‌ها و مناطق مختلف شهری را دچار مشکل و بحران می‌کرد. مناطقی که نیاز بود تا از روشنایی خطی در آن‌ها استفاده شود، ادارت، خرده فروشی‌ها و انبارها نام داشتند. در زمان‌های قبل روشنایی این مناطق به‌وسیله‌ی لامپ‌های رشته‌ای نسبتا بزرگی انجام می‌شد. استفاده از این لامپ‌های رشته‌ای خروجی لومن مفیدی از خود به جای نمی‌گذاشت و در حقیقت قادر به تولید شارژ نوری بسیار اندکی بود. اولین بار در سال ۱۹۵۰ در ساختمان‌ها در فضای صنعتی به‌وسیله‌ی لامپ‌هایی از جنس فلورسنت یا مهتابی، روشنایی خطی ظاهر شد. به‌وسیله‌ی رشد فناوری و تکنولوژی این محصولات به مرور زمان بیشتر مورد توجه و استفاده همگان قرار گرفت. استفاده از چراغ خطی یا چراغ لاینر به حدی زیاد گردید که اکثریت کارگاه‌ها، خرده فروشی‌ها و فضاهای تجاری مایل به استفاده از چراغ خطی بودند.

اولین ظهور چراغ خطی ال ای دی

به مرور با افزایش تقاضا برای چراغ‌های خطی یا چراغ لاینر، تقاضا و درخواست‌های افراد برای این محصول افزایش یافت. افزایش تقاضا باعث شد تا چراغ‌ خطی‌های با عملکرد بهتر و با ظاهری شیک و مدرت‌تر تولید شوند. یکی از انواع چراغ خطی‌های پر استفاده و محبوب در بین مشتریان، چراغ خطی ال ای دی نام داشت. در حقیقت چراغ خطی ال ای دی در اوایل دهه ۲۰۰۰ مورد دسترس همگان قرار گرفت. با ساخت چراغ خطی‌ها تحول عظیمی در صنعت روشنایی به وجود آمد.

چراغ خطی یا چراغ لاینر

اهمیت خرید چراغ خطی یا چراغ لاینر

نورپردازی خطی به دلیل کاربردهای بی‌شماری که دارد در بین متخصصان روشنایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. روشنایی خطی به دلیل آنکه انعطاف پذیری بسیار بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به عنوان یک شاخص زیبایی شناخته می‌شود. از روشنایی خطی تقریبا می‌توان برای هر نوع سقفی استفاده کرد. شما می‌توانید برای خرید چراغ لاینر مناسب با کارشناسان هومیلو در ارتباط باشید و با نازل‌ترین قیمت، باکیفیت‌ترین محصولات را خریداری نمایید. شما می‌توانید چراغ خطی مد نظرتان را به اشکال گوناگونی خریداری نمایید. چراغ لاینر را مب‌توانید به سه صورت روی‌کار، آویز و توکار نصب و خریداری نمایید.

داشتن دکوراسیونی زیبا با چراغ خطی

برای آنکه دکوراسیون داخلی یا خارجی خانه یا محل کار شما جلوه‌ی شیک و مدرنی داشته باشد، لازم است تا از چراغ‌های خطی یا لاینر استفاده نمایید. در حقیقت چراغ خطی یک پیشنهاد بسیار قوی برای زیباسازی دکوراسیون منزل به شمار می‌آید. دلیل پیشنهاد چراغ لاینر به شما عزیزان این است که نوپردازی خطی از انعطاف بسیار بالایی برخورد دار است و خاصیت تطبیق پذیری بسیاری را برای خلق طراحی‌های متنوع و خلاقانه فراهم می‌کند. در واقع گزینه‌های موجود و طرح‌های متنوعی که می‌توان با استفاده از چراغ لاینر ایجاد نمود، بسیار متنوع و گوناگون است. طرح‌های سفارشی با مربع‌ها، خطوط بلند خطی، گوشه‌ها نور‌های غیر مستقیم و مستقیم و رنگ‌های RAL از جمله طرح‌های زیبا و مدرن و در عین حال بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

طیف‌های وسیع و پرکاربرد چراغ لاینر

 چراغ‌های لاینری ال ای دی اغلب اوقات قادر هستد تا طیف‌های وسیع و متنوعی از دمای رنگ را به نمایش بگذارند. طیف وسیعی از رنگ‌ها برای روشنایی محیط اطراف بسار کاربردی هستند. از رنگ‌های سفید گرم گرفته تا رنگ‌های سفید سرد، بسته به نوع حس و حالی که شما قصد به وجود آوردن آن را دارید، می‌توانید از چراغ لاینر ال ای دی استفاده نمایید. نورپردازی خطی معمولا با رنگ نوری RGBW موجود است و به افراد این امکان را می‌دهند تا بتوانند از راه دور به صورت کاملا هوشمند چراغ لاینر یا خطی را مدیریت کنند و بهترین استفاده را از آن داشته باشند. هومیلو در اینجا حضور دارد تا با کیفیت‌ترین  ارزنده‌ترین محصولات را به مشتریان ارائه دهد. با ما همراه باشید.