برای آنکه نورپردازی درست و اصولی انجام شود لازم است تا از تجهیزات مختلف نورپردازی استفاده نماییم. در حقیقت در دنیای نورپردازی بی‌شمار لوازم نورپردازی وجود دارد. از این رو تشخیص آنکه هر کدام از این تجهیزات باید در جا استفاده شود کمی دشوار است. اما جای نگرانی وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌ها و کاربردهای چراغ سی او پی بپردازیم. در این مقاله به طور مفصل به چراغ سی او بی میپردازیم و شما را با نحوه‌ی استفاده از چراغ سی او بی آشنا می‌نماییم. کارشناسان هومیلو در اینجا خضور دارند تا شما را با چراغ سی او بی آشنا نمایند و به شما در خرید چراغ سی او بی کمک نمایند. با ما همراه باشید.

چراغ سی او بی چه نوع چراغی است؟

در واقع چراغ سی او بی مخفف عبارت Chips onBoard  است. در واقع سی او بی به معنی چیپ‌های روی برد است. سی او بی فناوری جدیدی از نحوه‌ی چیدمان تراشه‌های ال ای دی بر روی بردی که بر روی پایه‌ای فلزی قرار می‌گیرد، گفته می‌شود. در چراغ سی او بی برخلاف بردهایی که با فناوری گذشته همانند اس ام دی‌ها و ال ای‌دی‌ها ساخته شده‌اند، اتصالات در این نوع تراشه‌ها شدیدا کوچک شده‌اند. بدین ترتیب چیپ‌های سی او بی مثل یک پنل ال ای دی به صورت یک تکه و یکنواخت عمل می‌کنند.

چراغ سی او بی (چراغ COB) + ویژگی و کاربردهای چراغ سی او بی

دلیل استفاده از چراغ‌های سی او بی به‌جای چراغ‌های ال ای دی

همان طور که معطل هستید ال‌ای‌دی‌ها به‌عنوان فناوری محبوبی شناخته می‌شوند که در بین طرفداران روشنایی محبوبیت بسیاری دارند. در حقیقت دلیل محبوبیت ال ای دی‌ها به‌خاطر بازدهی نوری فوق‌العاده آن است. همچنین آن‌ها از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و ماندگاری بسیار بالایی دارد. از ویژگی مقرون به صرفه بودن ال‌ای‌دی‌ها نیز نمی‌توان غافل شد. اما لامپ‌های ال‌ای‌دی به طور کلی دارای یک نقض و مشکل هستند. مشکل عمده و اصلی لامپ‌های ال‌ ای دی به دلیل این است که این منابع نور نسبت به منابع دیگر نور، نور بیشتر با درخشنمدگی بالاتری از خود ساط می‌کنند که باعث می‌ؤود چشم افراد را خسته و اذیت کند. در حقیقت مشکل لامپ‌های ال ای دی همانند لامپ‌های فلورسنت می‌باشد که نور و درخشندگی آن چشم افراد را می‌زد. برای حل این مشکل در لامپ‌های ال‌ ای دی می‌توانیم از یک پوشش پخش کننده نور استفاده نماییم. اما این پوشش‌ها با این که جلوی خیرگی و درخشندگی زیاد نور را می‌گیرند اما باعث هدر رفت بسیار نور و اتلاف انرژی می‌شوند. اما خوشبختانه چراغ‌های سی او بی این مشکل را ندارند.

چراغ سی او بی (چراغ COB) + ویژگی و کاربردهای چراغ سی او بی

مزایای استفاده از چراغ سی او بی

چراغ‌های سی او بی مشکل اصلی چراغ‌های ال ای دی را ندارند. در حقیقت چراغ‌های سی او بی در منبع نوری خود مساحت نور بیشتری را تولید می‌کنند. تولید نور با مساحت بیشتر باعث می‌شود تا خیرگی و درخشندگی نور در چراغ‌های سی او بی در مقایسه با چراغ‌های ال ای دی بسیار کم شود. نکته‌ی مهم دیگر در مورد چراغ‌های سی او بی این است که این منابع نوری نیازی به پوشش نوری ندارند. این عامل بسیار مهم و موثری در جلوگیری از هدر رفت نور به‌شمار می‌آید.

ویژگی‌های چراغ‌های سی او بی چیست؟

چراغ‌های سی او بی از راندمان بسیار بالایی برخوردار هستند. چراغ‌های سی او بی در عین آنکه مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و در مصرف برق صرفه جویی می‌کند، از بازدهی فوق‌العاده ای برخوردار است. در واقع در چراغ‌های سی او بی، چیپ‌ها بسیار فشرده هستند. چراغ‌های سی او بی گرمای بسیار کمی از خود تولید می‌کنند. همان طور که ی‌دانید گرمای کمتر نشان دهنده‌ی هدر رفتن کمتر انرژي است و این عامل کمک شایان قابل توجهی به محیط زیست و رگمایش جهانی می‌کند. ماندگاری و طول عمر بسیار بالای چراغ‌های سی او بی دلیل دیگری بر محبوبیت این نوع چراغ‌هاست. کیفیت نور ساطع شده در چراغ‌های سی او بی بسیار بالا است. در حقیقت هرچه CRI یک چراغ بالاتر باشد، کیفیت نور تولید شده به‌وسیله‌ی آن نیز بالاتر است.

چراغ سی او بی (چراغ COB) + ویژگی و کاربردهای چراغ سی او بی

چراغ سی او بی و چراغ اس ام دی

فناوری و تکنولوژی در تمامی زمینه‌ها علی الخصوص روشنایی و نورپردازی هر روزه در حال تغییر و جابهجایی است.  این تغییرات در سال‌های اخیر بیشتر به نظر می‌آید. دلیل این تغییرات آن است که شرکت‌ها به دنبال ساخت و تولید منابع نوری هستند که نور بیشتر با کارایی بیشتری خلق و تولید کنند. شاید بتوان در حال حاضر چراغ‌های سی او بی و اس ام را در زمره‌ی محبوب‌ترین چراغ‌ها قرار داد. اما بسیاری ار فراد توانایی تشخیص این چراغ‌ها از یکدیگر را ندارند و نمی‌توانند این چراغ‌ها را از یکدیگر تمییز دهند. در اکثر مواقع افراد به صورت تصادفی و شانسی یکی از این دو چراغ را برمی‌گزینند. اما در حقیقت چراغ سی او بی و اس ام دی از دو تکنولوژی کاملا متفاوت هستند. هومیلو حضور دارد تا به شما دردرک تفاوت‌های بین چراغ سی او بی و اس ام دی کمک نماید. با هومیلو همراه باشید.