نور لامپهای رشته ای شبیه به نور خورشید است. لامپهای کم مصرف قدیمی، نتوانستند این ویژگی را تامین کنند و به همین دلیل، لامپ رشته ای هنوز هم در بازار وجود دارد. اما تکنولوژی ال ای دی، این مورد را نیز حل کرده و دیگر جایی برای لامپ رشته ای قدیمی باقی نگذاشته است.
لامپ فیلامنتی ، میتواند نوری مانند نور لامپهای رشته ای تولید کند.

لامپ فیلامنتی

این لامپ در انواع بسته بندی و سرپیچ برای جایگزینی با تمامی مدلهای لامپ های قدیمی ساخته شده و در بازار وجود دارد.
لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی
این لامپ ها را به راحتی میتوانید با لامپهای موجود در خانه عوض کنید. بهترین لامپ برای لوستر ، لامپ فیلامنتی است چون، هم روشنایی بسیار نزدیک به لامپهای رشته ای دارد و هم اینکه مصرف برقش فوق العاده کم است. علاوه بر اینکه در تابستان، لوسترهایی که لامپهای قدیمی دارند، گرمای قابل توجهی تولید میکنند ، شما با این لامپ ها ، نوری شبیه به لامپهای رشته ای خواهید داشت.
لامپ ال ای دی شمعی را به غلط، لامپ لوستر کم مصرف یا یا لامپ فوق کم مصرف میگویند.

لامپ حبابی فیلامنتی

لامپهای فیلامنتی حبابی ، برای سرپیچهای معمولی استفاده میشوند و کاملا ساده با لامپهای قدیمی قابل تعویض هستند. در جاهایی که میخواهید لامپ دیده شود، لامپ فیلامنتی حبابی یک پیشنهاد بی نظیر است.
مصرف برق (توان تلفاتی) لامپهای ال ای دی رشته ای قدیمی خیلی زیاد است. این لامپها 95 درصد انرژی برق را به گرما تبدیل میکنند و تنها 5 درصد آنها را به نور تبدیل میکنند. برای همین هم شما نمیتوانید به راحتی بعد از روشن شدن به آنها دست بزنید. بعد از اینکه تکنولوژی ال ای دی به عنوان ابزار روشنایی به بازار آمد، یکی از محصولات ال ای دی، این لامپ بود. در طراحی و ساخت لامپ فیلامنتی، سعی شده است که ظاهر لامپ، مانند لامپهای رشته ای قدیمی باشد اما، نقاط ضعف آن را نداشته باشد. در خرید این لامپ و مقایسه برندها، به میزان نوردهی آن توجه کنید.