نورپردازی ویترین فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، گالری عکس و مجسمه و … از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخودار است. در چنین شرایطی ما باید به سراغ نورپردازی نقطه‌ای و ناحیه‌ای برویم و نور را روی سوژه مورد نظر متمرکز کنیم تا بتوانیم توجه افراد را به سوژه جلب کنیم.

برای نورپردازی نقطه‌ای از چراغ‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ امروزه چراغ‌های مدرن و جدیدی برای نورپردازی نقطه‌ای وجود دارد که علاوه بر نورپردازی خوب و باکیفیت، از طراحی زیبایی نیز برخوردارند و جلوه زیبایی نیز به محیط می‌بخشند.

چراغ ریلی از انواع چراغ‌های است که برای نورپردازی نقطه‌ای استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این چراغ برای نورپردازی فروگشگاه‌ها، گالری‌ها و حتی نورپردازی بخشی از خانه استفاده کنید. چراغ ریلی که به اسم چراغ ریلی فروشگاهی نیز معروفند، مکانیزم جالبی دارند و نصب آن نیز بسیار آسان است.

در چراغ ریلی، چندین چراغ روی یک ریل قرار می‌گیرد. برای سیم کشی چراغ ریلی فروشگاهی، نیازی به سیم‌کشی برای تک تک چراغ‌ها نیست. تنها کافیست که سیم کشی را برای ریل انجام دهید و تمامی چراغ‌ها از این طریق روشن خواهند شد.

کاربردهای متنوع چراغ ریلی باعث شده است که مدل‌های مختلف چرا ریلی طراحی شوند. امروزه شما می‌توانید انواع چراغ ریلی در مدل‌ها و طرح‌های مختلف را با توجه به نیاز و کاربردی که دارید انتخاب کنید.

فروشگاه اینترنتی هومیلو انواع چراغ ریلی فروشگاهی، در طرح‌های مختلف و با بهترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید چراغ ریلی مورد نظر خود را به صورت آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی هومیلو سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین برای انتخاب بهتر و دقیق‌تر با توجه به محیط، می‌توانید از کارشناسان ما نیز مشورت بگیرید تا نورپردازی داخلی خانه و فروشگاه‌ خود را به بهترین شکل انجام دهید.

چراغ ریلی چیست؟

یکی از انواع چراغ که برای تامین نور داخلی استفاده می‌شود، چراغ ریلی است. چراغ ریلی برای نورپردازی نقطه‌ای فضای داخلی استفاده می‌شود و بسیار کاربردی و اقتصادی است. در نورپردازی به کمک چراغ ریلی، نیازی به سیم‌کشی جدا برای هر چراغ نیست و همه چراغ‌ها روی یک ریل نصب می‌شوند و تنها کافیست که سیم‌کشی ریل را به‌درستی انجام دهید. در چراغ ریلی می‌توانید زاویه هر چراغ را تغییر دهید و هر چراغ به سمت دلخواه نورپردازی کند.

از چراغ ریلی معمولا در فروشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ و رستوران، گالری نقاشی و … استفاده می‌شود. با کمک چراغ ریلی، علاوه بر اینکه می‌توانید نورپردازی مناسبی در محیط داشته باشید، به دلیل طراحی زیبا و مدرنی که دارد، می‌توانید زیبایی لذت‌بخشی را به محیط ببخشید.

چراغ ریلی فروشگاهی را می‌توانید با توجه به کارکردی که دارید روی سقف یا دیوار نصب کنید؛ اما معمولا روی سقف نصب می‌شود. در صورتی که ارتفاع سقف و سوژه زیاد باشد، بهتر است که ابتدا با کمک زنجیر یا میله می‌توانید کمی ارتفاع ریل را پایین بیاورید و سپس چراغ‌ها را نصب کنید.

کاربردهای چراغ ریلی فروشگاهی

چراغ ریلی کاربردهای فراوانی دارد. از چراغ ریلی در مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به نورپردازی نقطه‌ای است و می‌خواهید سوژه مورد نظر خود را در فضا برجسته‌تر کنید؛ از این روی یکی از کاربردهای اصلی چراغ ریلی فروشگاهی، استفاده در نمایشگاه‌ها و گالری‌هاست. زمانی که می‌خواهید نور را مستقیما روی اثر مورد نظر، به عنوان مثال تابلو نقاشی، بتابانید، چراغ ریلی فروشگاهی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

علاوه بر این، یکی از کاربردهای اصلی چراغ ریلی فروشگاهی، استفاده در فروشگاه‌ها برای برجسته نشان دادن محصولات است. امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها، از چراغ ریلی برای نورپردازی محصولات خود استفاده می‌کنند.

امروزه علاوه بر فروشگاه‌ها و گالری‌ها، در برخی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز استفاده می‌شود. با کمک چراغ ریلی فروشگاهی، می‌توانید نورپردازی نقطه‌ای را روی میزها یا نقاطی از رستوران که می‌خواهید برجسته‌تر باشد استفاده کنید.

 

چراغ ریلی فروشگاهی + خرید با بهترین قیمت

همچنین در برخی از طراحی‌های داخلی مدرن، از چراغ ریلی در نورپردازی خانه مثل نورپردازی پیشخوان آشپزخانه و اپن استفاده کنید. همچنین اگر بخشی از خانه اثری هنری مثل تابلو یا نقاشی نصب کرده‌اید، می‌توانید از نورپردازی چراغ ریلی در خانه استفاده کنید.

مزایای استفاده از چراغ ریلی فروشگاهی

  • چراغ ریلی فروشگاهی طراحی مدرنی دارد حس و حال مدرنی به خانه شما می‌بخشد.
  • با کمک چراغ ریلی می‌توانید بخشی از محیط را برجسته‌تر کنید. به عنوان مثال تابلو یا اثر هنری برجسته‌تر کنید.
  • قاب‌ها و ریل‌های رنگی این امکان را به شما می‌دهد تا چراغ را در سقف استتار کنید. همچنین می‌توانید از رنگ مشکی استفاده کنید و تضاد در محیط به وجود آورید.
  • چراغ ریلی را می‌توانید در اندازه‌های مختلف طراحی کنید و تعداد چراغی که مورد نیاز فضا است روی آن نصب کنید.

در چه مکان‌هایی از چراغ ریلی استفاده کنیم؟

  • در راهروهایی که تابلو متعدد نصب می‌شود.
  • برای برجسته نشان دادن قسمتی از فضای خانه
  • برای نورپردازی بخشی از آشپزخانه، مثل پیشخوان و میز کار
  • برای مکان‌هایی که سقف بلندی دارد.
چراغ ریلی فروشگاهی + خرید با بهترین قیمت

در چه مواردی از چراغ ریلی فروشگاهی استفاده نکنیم؟

  • چراغ ریلی فروشگاهی برای روشنایی نقطه‌ای است و از آن نباید به عنوان نورپردازی اصلی استفاده کرد.
  • نصب چراغ ریلی در مکان‌هایی که برای باز و بسته شدن در و پنجره مزاحمت ایجاد می‌کند، مناسب نیست.
  • نصب چراغ ریلی برای اتاق‌هایی که سقف کوتاهی دارند مناسب نیست.
  • محیط‌های سنتی برای نصب چراغ ریلی مناسب نیستند؛ زیرا این چراغ‌ها ماهیت مدرن و امروزی دارند.