یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین عوامل دکوراسیون داخلی است. در این مقاله قصد داریم به اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی بپردازیم. نورپردازی درست و اصولی قادر است یک فضای ساده و خشک را به فضایی دلگرم و دلنشین تبدیل نماید. شاید تصور شما بر این باشد که نورپردازی اهمیت چندانی ندارد و نیازی به مهارت و تخصص ندارد، در حالیکه خلاف این موضوع ثابت شده است. بنابراین با بررسی نورپردازی و بیان اصول و مقررات آن قادر خواهیم بود تحولی در دکوراسیون داخلی و فضای خانه ایجاد نماییم و آپارتمان خود را به آپارتمانی شیک تبدیل نماییم. در حقیقت نورپردازی دارای اصول و ضوابط خاص خود می‌باشد و همانند هر مهارت دیگری نیازمند متخصصانی ماهر و چیره دست می‌باشد بنابراین کارشناسان متخصص در هومیلو حضور دارند تا شما را در انتخاب نورپردازی درست و اصولی برای منزلتان راهنمایی کنند با ما همراه باشید.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی درست و اصولی چه تاثیری بر دکوراسیون خانه دارد؟

اگر نورپردازی خانه به‌درستی انجام شود می‌تواند اندازه‌های فضا را تغییر دهد. این جمله به این معنی است که با نورپردازی درست و اصولی قادر هستیم تا فضاهای کوچک را بزرگ تر از حد معمول خود نشان دهیم. نورپردازی قادر است به فضا روح ببخشد و باعث نمایان شدن وسایل خانه شود. در حقیقت نورپردازی درست در حالت کلی می‌تواند فضا و نمای قسمت‌های مختلف خانه همانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و.. را تغییر دهد. در واقع در نورپدازی باید به این نکته توجه نماییم که چه تجهیزات روشنایی را در کنار هم استفاده نماییم. به عنوان مثال در کنار یکدیگر قرارگیری لوسترها، آویزها و نورهای مختلف را باهم به‌درستی ترکیب کنیم تا بتواند تاثیر خوبی در زیبایی خانه داشته باشد. نورپردازی خانه باید با توجه به نحوه‌ی قرار گیری وسایل در خانه، اندازه اتاق خواب‌ها و رنگ دیوارها تنظیم شود.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

تاثیرات نورپردازی در دکوراسیون داخلی

با استفاده نورپردازی صحیح می‌توانیم جلوه‌ای فوق‌العاده به وسایل و متریال استفاده شده در خانه و همچنین مبلمان بدهیم. با استفاده از نورپردازی صحیح می‌توانیم زیبایی وسایل خانه را دو چندان کنیم. نورپردازی و دکوراسیون داخلی دو مقوله‌‌ای هستند که در کنار یکدیگر معنا و مفهوم پیدا می‌کنند. استفاده از نورپردازی میتواند به کمک رنگ‌های سطحی دیوار برود و سطوحی را که نور از آن ساطع می‌شود، جذاب نماید. به طور کلی استفاده از رنگ‌های تیره در خانه فضا را از آنچه هست کوچکتر و دلگیر تر نشان می‌دهد. در حالیکه در طرفی دیگر استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند فضا را دلباز و دلنشین نشان دهد. در حقیقت حسی که ما از فضا می‌گیریم توهم فضایی است که به‌وسیله‌ی نوری که از سطح دیوارها منعکس می‌شود، تعریف و نام گذاری می شود.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

انواع نورپردازی در دکوراسیون خانه به چه صورت تعریف می‌شود؟

در بخش قبل از توهمی به نام توهم فضا صحبت نمودیم در واقع این توهم به ما کمک می‌کند تا اندازه‌های واقعی فضاها را دور بزنیم و بتوانیم با استفاده از خطاهای چشمی که به‌وسیله‌ روشنایی دیوارها انجام می‌شود، فضا را بزرگ تر از آنچه در واقعیت هست نشان دهیم. به غیر از این مورد ما می‌توانیم با استفاده از نورهایی که جهت دار نامیده می‌شوند همانند چرا‌های خطی مسیردار، رنگ دیوار را نرم نماییم. در برخی موارد نورپردازی می‌تواند برای روشن نمودن کف انجام گیرد. پس در این حالت اگر جنس کف خانه یا محل کار همانند فروشگاه‌ها از سرامیک یا سنگ روشن یا بازتاب کننده نور باشد، قادر است زیبایی کف را دو چندان نماید و جلوه‌ای نورانی و بسیار شیک به فضای کف ببخشد. چراغ‌هایی که در وسط اتاق آویزان می‌شود همانند لوسترها یا چراغ آویز‌ها علاوه بر آنکه نوربخشی و نوررسانی مناسبی دارند، می‌توانند فضای خانه شما را به فضایی اصیل و زیبا تبدیل نمایند. در واقع لوسترها و چراغ آویزها نور عمومی محیط و نور دیوار را تامین می‌کنند.