اکثریت افراد در هوای آفتابی و مکان‌های پرنور حس و حالی بهتری دارند و احساس بهتری در مورد فضای اطرافشان دارند. داشتن خیال راحت و آسوده همراه با احساس سرشار از آرامش و نشاط به بازدهی کارکنان یک محیط کاری کمک به سزایی می‌کند. اما مشکل اینجاست که نور طبیعی برای تمام فضای اداره کافی نمی‌باشد و باید از نورهای مصنوعی برای نورپردازی بهتر محل کار خصوصا ادارات استفاده کرد. بنابراین نورپردازی اداری یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه نماییم. حال سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا نورپردازی اداری اهمیت دارد، نورپردازی اداری باید به چه صورت انجام گیرد تا کاملا اصولی و درست باشد؟ از چه نوع لامپ‌ و چراغی برای نورپردازی اداری باید استفاده نماییم؟ هومیلو قصد دارد تا در این مقاله به نورپردازی اداری و اهمیت آن بپردازد. با هومیلو همراه باشید.

چرا نورپردازی اداری اهمیت دارد؟

به دلیل آن که محیط کاری و به طور کلی شرایط کاری ایجاب می‌کند تا افراد ساعات زیادی از روز را در محل کار بگذرانند، بنابراین لازم است تا از نورپردازی درست و صحیحی استفاده نماییم. نورپردازی اگر به شکل صحیح خود انجام نشود موجب می‌‌شود تا چشم افراد به سرعت خسته شده و بازدهی کار آن‌ها به شدت کاهش یابد. در نورپردازی اداری باید به نوع لامپی که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم توجه ویژه‌ای نماییم. پس از آن که لامپ مناسب را برای محل کار خود برگزیدید لازم است تا شدت نور ورودی را به درستی و با استفاده از ابزارهای موجود تنظیم نمایید. به طور کلی نورپردازی اداری ارتباط مستقیمی با بهره وری کارمندان دارد بنابراین نورپردازی دارای اهمیت بسیاری است.

تاثیر نورپردازی اداری بر بازده کاری

نورپردازی اداری تاثیری مستقیمی بر سلامت روان کارمندان یک اداره دارد. همچنین نورپردازی اداری تاثیر مستقیمی نیز بر راندمان و بازده کارمندان دارد. در حقیقت این ارتباط مستقیم نشان دهنده‌ی تاثیری است که نور و روشنایی بر مغز انسان و نحوه‌ی عملکرد آن می‌گذارد. نورپردازی اداری متناسب با دکوراسیون محل کار به افزایش بازدهی و خلاقیت کارمندان کمک می‌کنند. به عبارت دیگر زمانی که محل کار شما از نور کافی برخوردار باشد باعث می‌شود ذهن پویاتر و فعال‌تر از قبل عمل نماید. همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم نورپردازی اداری از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و نباید از تاثیر مثبتی که بر محیط کار می‌گذارد غافل شد. نورپردازی اداری باید به صورت متعادل انجام گیرد و به دور از هرگونه افراط و تفریط باشد. نور زیاد باعث خستگی چشم می‌شود و ممکن است باعث سردرد میگرنی نیز گردد و سلامت کارمندان محل کار و اداره را تهدید نماید. این موضوع بدین معنی است که محل کار باید به اندازه‌ای که محیط و فضای کاری می‌طلبد نور دریافت نماید، نه بیشتر و نه کمتر از حد تعیین شده. بنابراین به این موضوع توجه نمایید.

انتخاب نورپردازی اداری مناسب

در عصر حاضر پیشرفت روزافزون فناوری باعث شده است تا تجهیزات روشنایی بسیار متنوع و گوناگون‌تر از قبل باشند. بنابراین ممکن است تا در انتخاب نورپردازی اداری کمی گیج شوید و ندانید که چه وسیله‌ی روشنایی نیاز کار شما خواهد بود. به همین علت هومیلو قصد دارد تا در ادامه‌ی این بخش روش‌های بهینه برای نورپردازی اداری را به تفضیل برای شما عزیزان شرح دهد. با هومیلو همراه باشید.

نورپردازی اداری از نوع ال ای دی

در سال‌های اخیر با توجه به تغییرات تجهیزات روشنایی و وجود لامپ‌های ال ای دی در بازار، صنعت روشنایی کاملا متحول شده است. لامپ‌های ال ای دی و در حالت کلی نورپردازی ال ای دی به دلیل مصرف کم انرژي و برق در بین افراد محبوبیت بسیاری پیدا نموده است. شاید در نگاه اول محصولات ال ای دی کمی گران به نظر آیند اما در واقع خرید لامپ‌های ال ای دی به نفع شما خواهد بود. لامپ‌های ال ای دی به دلیل آن که از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند و انرژی را به صورت بهینه مصرف می‌کنند، انتخاب هوشمندانه‌ای برای نورپردازی اداری به شمار می‌آیند. در واقع عمر لامپ‌های ال ای دی بیشتر از چراغ‌های فلورسنت است. هومیلو در اینجا حضور دارد تا به شما در انتخاب نورپردازی اداری مناسب کمک نماید و باکیفیت‌ترین و ارزنده‌ترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت‌ها به شما عرضه نماید. با هومیلو همراه باشید.

در مورد انواع لامپ ال ای دی (LED) و کاربرد هر کدام بیشتر بخوانید.

هومیلو روشنایی خانه شما

چرا باید از نورپردازی ال ای دی استفاده نماییم؟

نورپردازی اداری با استفاده از لامپ‌های ال ای دی در ادارات و فضاهای کاری بر روی سلامت کارمندان تاثیر مستقیم می‌گذارد. البته که نورهای فلورسنت نمی‌توانند سبب ایجاد سردرد میگرنی در فرد شوند اما استفاده‌ی پایدار از نورهای فلورسنت مطمئنا می‌توانند سردردهای میگرنی‌ را تشدید نمایند. همچنین می‌دانیم که پس از اتمام ساعات اداری بسیاری از کارمندان جهت انجام اضافه کار ممکن است در ادارات و محل کار بمانند. بنابراین پس از تاریکی هوا باید شرایط روشنایی خوبی برای این کارمندان مهیا باشد. دکوراسیون داخلی با استفاده از نورهای مضری همانند لامپ‌های فلوسنت می‌تواند منجر به بهم ریختگی خواب افراد شود و تاثیر منفی بر خلق و خوی آن‌ها بگذارد و محیط کار را تبدیل به فضایی غیر دوستانه و خشمانه کند. بنابراین با استفاده از نورهای سالمی چون لامپ‌های ال ای دی قادر هستیم تا از این تاثیرات منفی جلوگیری نماییم.

اهمیت نورپردازی اداری + خرید تجهیزات نورپردازی اداری

استفاده‌‌ از نور طبیعی آفتاب

طراحی داخلی محل کار و ادارات باید به گونه‌ای صورت گیرد که ما بتوانیم از نور طبیعی همانند آفتاب به عنوان منبع دیگری از نورپردازی اداری استفاده نماییم. بنابراین باید دکوراسیون فضای اداری باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بیشترین نور ممکن جذب محل کار و ادارات بشود. استفاده‌ی بهینه از نورهای طبیعی می‌تواند باعث بهبود سردرد، بهبود تاری چشم شود و روند شبانه روزی افراد را ثابت و فیکس نماید. با ترتیب اثر دادن این موضوع می‌توانیم محیط کاری شاداب همراه با بیشترین بازدهی را فراهم آوریم. قبل از آنکه نوع نورپردازی اداری را انتخاب نماییم لازم است تا محلی را برای محیط کاری برگزینیم که معماری ان به گونه‌ای باشد که بیشترین نور ممکن را جذب نماید. در حقیقت یکی از چالش‌هایی که معماران با آن رو به رو هستند، جهت گیری به سمت نور خورشید است. این موضوع در طراحی دکوراسیون داخلی نیز اهمیت دارد و باید به شکلی اصولی و درست انجام گیرد. هومیلو به شما پیشنهاد می‌کند تا با بهره گیری از روش‌های زیر بتوانید بیشترین استفاده از نور طبیعی را داشته باشید.

استفاده از پارتیشن‌هایی که از جنس شیشه هستند.

جایگذاری میزهای اداری و کاری در کنار پنجره‌ها

طراحی سالن‌های بزرگ با استاده از کمترین وسایل ممکن

استفاده نورگیرهای سقفی یا چراغ‌های سقفی

اهمیت نورپردازی اداری + خرید تجهیزات نورپردازی اداری

تنوع رنگی نورها

نورها بسته به رنگی که دارند کاربردهای متفاوتی را دارا می‌باشند. در انتخاب نورپردازی اداری یکی از مواردی که بسیاراهمیت دارد و باید به آن توجه نمود استفاده از نورهایی با رنگ مناسب است. در حقیقت رنگ نورها در فضاها بسته به کاربردی که دارند انتخاب می‌شود. بعد از آن که تصمیم گرفتید محیط کاریتان به چه شکل باشد، می‌توانید نور با رنگ مناسب آن را انتخاب نمایید. به عنوان مثال استفاده از نورهای گرم همانند نورهای زرد و نارنجی باعث می‌شود تا افراد احساس آرامش و نشاط کنند و حس خوبی به فضایی که در آن قرار دارند، داشته باشند. در حالیکه نورهای سردی چون سفید و آبی در اغلب موارد برای تمرکز بیشتر و برخاستن از خواب استفاده می‌شوند. در صورتی که برای شما امکان پذیر است هومیلو به شما توصیه می‌کند تا لامپ‌ها یا چراغ‌هایی برای نورپردازی اداری استفاده نمایید که در طول روز قابلیت تغییر داشته باشند. این موضوع به این دلیل است که در فضای اداری، صبح‌ها و در طول روز به فضاهای روشن و شفاف نیاز داریم و زمانی که هوا به سمت تاریک شدن می‌رود نیاز به نورهای گرم داریم. بنابراین پیشنهاد هومیلو به شما این است که در طول روز از نورهای سردی همانند آبی و سفید مانند استفاده نمایید و زمانی که هوا تاریک گشت از نورهای گرم زرد و نارنجی استفاده نمایید تا افراد پس از اتمام ساعات کاری با احساس آرامش و رضایت محل کار خود را ترک نمایند.