آیا می‌دانید چراغ بالای آینه و بالای تابلو چیست؟ آیا می‌دانید چراغ‌‌ بالا آینه و بالا تایلو برای چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟ برای دانستن این مطالب ادامه‌ی این مقاله را دنبال کنید. در واقع روشنایی و نورپردازی یکی از عوامل مهم در هر دکوراسیونی به شمار می‌آید. نیاز اصلی و مبرم هر خانه‌ای نورپردازی است. نورپردازی حتی زمانی که هوا روشن است نیز کاربرد دارد و نیاز هر خانه و مکانی است. نورپردازی مخصوصا در محیط‌های سرپوشیده و عاری از نور اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. به همین علت در بخش‌های سرپوشیده‌ای همانند حمام و دستشویی نیازمند نورپردازی هستیم و از آن جاییکه معمولا در این دست مکان‌ها هیچ‌گونه پنجره‌ای جهت تامین نور ورودی وجود ندارد، بنابراین نیاز حیاتی به نورپردازی درست و اصولی داریم. برای نورپردازی در چنین مکان‌هایی از چراغی تخت عنوان چراغ بالا آینه و بالا تابلو استفاده می‌کنیم. به صورت معمول چراغی در بالای آینه نصب می‌شود تا زمانی که افراد می‌خواهند چهره‌ی خود را در آینه مشاهده کنند، به‌صورت شفاف و واضح چهره خود را ببینند. در این مقاله قصد داریم تا به تعریف چراغ‌‌ بالا آینه و بالا تابلو بپردازیم و کاربردهای آن را بررسی نماییم. با هومیلو همراه باشید.

چراغ‌های بالا آینه و بالا تابلو چیست؟

در حالت کلی به چراغ‌هایی که برای نورپردازی بالای آینه‌ها و تابلوها نصب می‌شود، چراغ بالا آینه و بالا تابلو گفته می‌شود. چراغ بالا آینه و بالا تابلو معمولا برای روشنایی و نورپردازی‌های منازل همانند بالای آینه‌ها، حمام و دستشویی، محل‌های کسب و کار همانند ادارات، اتاق‌های مخصوص گریم به کار می‌رود. همچنین قابل ذکر است که از چراغ بالا آینه و بالا تابلو برای نورپردازی بالای عکس‌ها در گالری‌ها استفاده می‌شود. دلیل استفاده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو در گالری‌ها به این دلیل است که تابلو‌ها در گالری‌ها واضح‌تر و شفاف‌تر نمایان شوند تا افراد بتوانند به وضوع طرح‌ها و نقش‌ها را مشاهده کنند. شما می‌توانید محصولات و تجهیزات روشنایی را با نازل‌ترین قیمت‌ از هومیلو تهیه نمایید. هومیلو دوستدار روشنایی خانه شماست.

 

 

کاربرد‌های کلیدی چراغ بالا آینه و بالا تابلو

 

چراغ بالا آینه و بالا تابلو دارای خاصیت ضد آب و ضد رطوبت است. از چراغ‌ بالا آینه و بالا تابلو برای تولید نور به صورت متمرکز و کانونی استفاده می‌شود. با استفاده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو علاوه بر روشنایی و نورپردازی جهت زیباسازی محیط دستشویی و حمام نیز استفاده می‌کنند. همچنین برای آن که آینه‌ها و نقش و نگارهای تابلویی جلوی خوب و درخشانی از خود نشان دهند می‌توانیم از چراغ بالا آینه و بالا تابلو استفاده کنیم. هومیلو در اینجا حضور دارد تا با کیفیت‌ترین و ارزنده‌ترین چراغ‌ بالا آینه و بالا تابلوها را با نازل‌ترین قیمت‌ها خدمت مشتریان عزیز عرضه نماید.

چراغ بالا آینه و بالا تابلو

اهمیت چراغ بالا آینه و بالا تابلو

در عصر جدید یکی از عناصر مهم و کلیدی در طراحی دکوراسیون خانه یا محل کار نحوه‌ی نورپردازی و روشنایی است. نورپردازی هر قسمت از خانه نیازمند اصول و ضوابط خاصی است. در این مقاله به نورپردازی با استفاده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو پرداختیم. چراغ بالا آینه یا بالا تابلو معمولا جهت تزئین و دکور به کار می‌روند. اصولا افراد انتظار زیادی از چراغ‌ بالا آینه و بالا تابلو برای روشنایی سراسری ندارند. به همین علت از چراغ بالا آینه یا بالا تابلو‌های کم توان یا  چراغ بالا آینه و بالا تابلو اس ام دی استفاده می‌کنند. معمولا در ساخت چراغ بالا آینه و بالا تابلو از لامپ‌های رنگارنگ، سفید یا یه صورت مهتابی استفاده می‌شود. در انتخاب چراغ بالا آینه و بالا تابلو به جنس آن بسیار دقت نمایید. جنس چراغ بالا آینه و بالا تابلو تعیین کننده‌ی این است که این چراغ‌ها به چه میزان در برابر رطوبت مقاوم هستند. همچنیم هومیلو به شما توصیه می‌کند تا از چراغ بالا آینه و بالا تابلویی استفاده نمایید که از نوع دیمز باشد زیرا از این طریق قادر خواهید بود تا میزان و شدن نور ورودی را تغییر دهید و آن را افزایش یا کاهش دهید.

چراغ بالا آینه و بالا تابلو

کاربرد چراغ بالا آینه و بالا تابلو در سرویس‌های بهداشتی

در سرویس‌های بهداشتی همانند دستشویی و حمام برای افزایش بازدهی و نوردهی بیشتر از چراغ بالا آینه و بالا تابلو استفاده می‌کنند. زیرا در اینمحل‌ها وجود چراغ های سقفی به تنهایی کافی نمی‌باشد بنابراین استفاده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو در کنار چراغ‌های سقفی ضروری می‌باشد. از مواردی که باید در نورپردازی سرویس‌های بهداشتی به آن توجه نمود، هماهنگی میان رنگ کاشی‌ها و رنگ نور چراغ بالا آینه و بالا تابلو است. به عنوان مثال زمانی که از کاشی‌های رنگ‌های روشن همانند سفید و کرم استفاده می‌کنیم توصیه می‌شود تا از چراغ‌های مهتابی به عنوان چراغ بالا آینه و بالا تابلو استفاده شود. همچنین استفاده از چراغ‌های مهتابی به عنوان چراغ بالا آینه و بالا تابلو می‌تواند سبب شود تا فضای موجود از آنچه هست بزرگتر نشان داده شود.

نکاتی خلاقانه جهت انتخاب نورپردازی سرویس بهداشتی

اگر قصد این را دارید در طراحی سرویس‌های بهداشتی خود خلاقانه‌تر عمل کنید می‌توانید علاوه بر استفاده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو نکات زیر را در نظر بگیرید.

مورد اول: هومیلو به شما توصیه می‌کند برای بزرگ‌تر به‌نظر آمدن فضای سرویس بهداشتی خود از رنگ‌های تار و تیره استفاده ننمایید.

مورد دوم: برای ایجاد هارمونی و هماهنگی بین رنگ‌ها لازم است تا رنگ کاشی‌های سرویس بهداشتی خود را با نور ساطع شده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو هماهنگ نمایید.

مورد سوم: از آینه‌های بزرگ در سرویس‌های بهداشتی استفاده نمایید تا فضای موجود از آنچه هست بزرگ‌تر به نظر بیاید. در نهایت استفاده از چراغ‌های بالا آینه و بالا تابلو را فراموش نکنید که جلوه‌ای فوق‌العاده را به سرویس بهداشتی شما می‌بخشد.

چراغ بالا آینه و بالا تابلو

کاربرد‌های فرعی چراغ بالا آینه و بالا تابلو

همان طور که در بخش‌های قبل ذکر شد از چراغ بالا آینه و بالا تابلو در آینه‌های مخصوص گریم نیز استفاده می‌شود. به جهت آن که گریم نیازمند دقت و توجه فوق‌العاده بالایی می‌باشد بنابراین لازم است تا نورکافی وجود داشته باشد تا متخصص گریم بتواند در کمال دقت و آرامش کار خود را انجام دهد. همچنین دلیل دیگر استفاده در چراغ بالا آینه و بالا تابلو در اتاق‌های گریم به این دلیل است که نور این نوع چراغ‌ها باعث می‌شود تا چهره‌ي افراد طبیعی به نظر رسد و خطای دیدی ایجاد نخواهد شد. همچنین قابل ذکر است که امروزه در طراحی آینه‌های مخصوص آرایش از چراغ‌های بالا آینه و بالا تابلو استفاده می‌شود. استفاده از چراغ بالا آینه و بالا تابلو انتخاب هوشمندانه‌ای در طراحی میز‌های آرایشی محسوب می‌شود. در این مقاله سعی نمودیم تا به به صورت جامع و کامل به شرح چراغ بالا آینه و بالا تابلو بپردازیم. هومیلو امیدوار است تا مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.