نورپردازی و روشنایی منزل یکی از ارکال اصلی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. اگر نورپردازی درست و اصولی انجام نشود نمی تواند آن طور که شایسته است زحمات شخص دکورایتیو را به خوبی نشان دهد. برای آن که تمامی اجزای خانه به خوبی و زیبایی خود را نشان دهند نیاز به نورپردازی درست و اصولی داریم. از جمله نورپردازی‌های مهم می‌توان به نورپردازی آشپزخانه اشاره کرد. برای آنکه نورپردازی خانه به شکلی حرفه انجام شود باید چراغ بالای میزناهارخوری متناسبی با فضای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب نماییم. انتخاب چراغ بالای میزناهارخوری مناسب کمک می‌کند تا اجزا و تجهیزات میزناهارخوری به خوبی نمایان شود و ایده‌های شخص دکورایتیو را به خوبی مشاهده کنیم. در این مقاله سعی داریم تا به شما در انتخاب چراغ بالای میزناهارخوری کمک نماییم. با هومیلو همراه باشید.

چرا انتخاب چراغ بالای میزناهارخوری اهمیت دارد؟

معمولا در اکثر خانه‌های ایرانی چیزی به نام اتاق ناهار خوری وجود ندارد و خانواده‌ها معمولا وسایل ناهارخوری و میزناهارخوری را در آشپزخانه خود قرار می‌دهند. بنابراین طبیعی است چیدمانی که برای میزناهارخوری در نظر گرفته می‌شود متناسب با دکوراسیون آشپزخانه باشد. در چنین شرایطی زمانی که می‌خواهیم چراغ بالای میزناهارخوری مناسبی برای آن انتخاب نماییم، باید منتاسب با فضای آشپزخانه باشد  و فضای خوبی را با نور کافی پوشش دهیم. تقریبا تمامی کارهای آشپزخانه نظیر خورد کردن مواد غذایی همانند گوشت، سبزیجات و.. و صرف غذا بر روی میزناهارخوری انجام می‌شود. بنابراین لازم است تا چراغ میزناهارخوری مناسب برای آن انتخاب شود. انتخاب چراغ میزناهارخوری بسته به سلیقه‌ی هر شخص متفاوت است. برخی افراد مایل هستند تا آشپزخانه خود پر نور باشد بنابراین می‌توانند از چراغ‌های پرنور و چند طبقه همانند لوسترها و چراغ آویزها استفاده نمایند. در ادامه قصد داریم تا به شما لامپ‌ها و چراغ‌های متفاوتی را که می‌توانید به عنوان چراغ بالای میزناهارخوری انتخاب نمایید، معرفی کنیم. هومیلو در اینجا حضور دارد تا محصولاتی با کیفیت را با نازل‌ترین قیمت‌ها به شما عرضه کند.

چه چراغ بالای میزناهارخوری انتخاب کنیم؟

اگر در مکانی که میزناهارخوری خود را قرار داده اید امکان نصب لوستر یا چراغ آویزها وجود دارد، می‌توانید از آن‌ها استقاده نمایید. در واقع استفاده از لوسترها و آویزها به عنوان چراغ بالای میزناهارخوری بهترین ایده‌ی نورپردازی و روشنایی است که می‌توانید برای آشپزخانه و بالای میزناهارخوری خود انتخاب نمایید. لوسترها و چراغ آویزها به سبب داشتن طراحی‌های متفاوت بهترین گزینه به عنوان چراغ بالای میزناهارخوری به حساب می‌آیند. به یاد داشته باشید که میزناهارخوری صرفا مخصوص پخت و پز غذا یا صرف آن نیست و در بسیاری از اوقات همین میزناهارخوری چوبی، فلزی یا شیشه‌ای به میزی جهت انجام سرگرمی‌های مختلف تبدیل می‌شود و در برخی موارد تبدیل به میز تحریر می‌شود بنابراین ارزشمند است نورپردازی درست و اصولی برای آن انجام دهیم. نورپردازی صحیح نامیده می‌شود که علاوه بر زیبا و شیک بودن، کاربردی و درست باشد. هومیلو در اینجا حضور دارد تا به شما در انتخاب چراغ بالای میزناهارخوری درست و کاربردی کمک نماید. تنها هدف هومیلو ارائه‌ی محصولات باکیفیت و جلب رضایت مشتری است.

مدل‌های متفاوت چراغ بالای میزناهارخوری

در این بخش قصد داریم تا مدل‌های متفاوت چراغ آویز‌ها و لوسترهای سقفی را که برای چراغ میزناهارخوری مناسب هستند، معرفی نماییم. در تصاویری که در زیر آورده شده‌ است، لوستره و آویزها به رنگ سفید یخچالی و بسیار روشن هستند. دلیل انتخاب چراغ‌های به رنگ سفید این است که تقریبا این مدل رنگ به هر خانه با هرگونه دکوراسیونی می‌آید. انتخاب لوسترها با چراغ‌های سفید مانند بهترین، شیک‌ترین و ایده آل‌ترین گزینه‌ای است که می‌توانید آن را برگزینید.   

چراغ بالای میزناهارخوری
چراغ بالای میزناهارخوری
چراغ بالای میزناهارخوری

ایده‌های خلاقانه جهت انتخاب چراغ بالای میزناهارخوری

آشپزخانه مهم‌ترین مکان‌ هر خانه و کاشانه‌ای محسوب می‌شود. آشپزخانه قلب تپنده‌ی هر آشپزخانه‌ای است و از مکان‌های پر رفت و آمد محسوب می‌شود. آشپز هر خانه ساعات قابل توجهی از روز خود را به آشپزی اختصاص می‌دهد بنابراین باید آشپزخانه و دکوراسیونی که برای آن انتخاب می‌کنیم مناسب باشد. در ادامه‌ی این مقاله هومیلو قصد دارد ایده‌های خلاقانه و کاربردی را جهت انتخاب چراغ بالای میزناهاری مناسب خدمت شما عزیران ارائه دهد. با هومیلو همراه باشید.

انتخاب لوسترها و چراغ آویزها

اگر آشپزخانه شما ابعاد کوچکی دارد می‌توانید از لوسترهای کم ارتفاع و کم جا استفاده نمایید. البته بهتر است برای نورپردازی بیشتر از لوسترهای چندتایی و چند طبقه استفاده نمایید تا علاوه بر نورکافی، از جذابیت و زیبایی نیز برخوردار باشد. پیشنهاد جذاب هومیلو به شما این است که از چهار لوستر یک شکل با نوردهی یکسان در قسمت کانتر استفاده نمایید. همچنین اگر قصد دارید آشپزخانه‌ای پرنور داشته باشید می‌توانید از چراغ آویز‌های طبلی شکلی استفاده نمایید و قیمت مرکزی آشپزخانه خود را غرق در نور و روشنایی نمایید. با این ایده دکوراسیون آشپزخانه،دکوری‌ها و تزئینی‌های آشپزخانه به خوبی خود را نشان می‌دهند.

استفاده از لامپ‌های هالوژن

برای آن که آشپزخانه شما از حد معمول بزرگ‌تر نشان داده شود می‌توانید از لامپ‌های هالوژن برای نورپردازی بخش بالای کابینت‌ها استفاده نمایید. با نورپردازی به‌وسیله‌ی هالوژن‌ها سطح رویی کابینت‌ها درخشان به نظر می‌آیند و نما و طرح کابینت شما به خوبی نمایان می‌شود. با انتخاب هالوژن‌ها کابینت‌ها می‌توانند جلوی خوبی از خود  نشان دهند. در حقیقت در نورپردازی با استفاده از هالوژن‌ها ارتفاع سقف نیز بزرگ‌تر از حد معمول خود نشان داده می‌شود و خود به خود آشپزخانه‌ی شما دلبازتر و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

نورپردازی با پنجره

در آشپزخانه برای تهویه‌ی هوا نیازمند پنجره هستیم. در حقیقت پنجره‌ي آشپزخانه در تهویه‌ی هوا نقش اساسی و کلیدی دارد. بنابراین لازم است تا پنجره‌‌ای مناسب و درست برای خانه در نظر گرفته شود. در حقیقت پنجره علاوه بر تهویه هوا می‌تواند کمک شایان و قابل توجهی در نورپردازی خانه نیز بکند. بخش زیادی از تامین نور ورودی به فضای آشپزخانه می‌تواند از طریق پنجره‌ها صورت گیرد. اگر آشپزخانه‌ی شما دارای پنجره است، سعی کنید تا از نازک‌ترین پرده برای آن استفاده نمایید تا جلوی نور ورودی را نگیرد.

انتخاب آباژور به عنوان چراغ بالای میزناهارخوری

چراغ بالای میزناهارخوری

برای آنکه آشپزخانه شما از نورکافی بهره‌ند باشد می‌توانید از آباژورهایی عجیب و متفاوت به رنگ سفید استفاده نمایید. این نوع آباژورهای شیک و مدرن زیبایی و اثربخشی خوبی به آشپزخانه شما می‌دهند . در عین حال آباژورها به عنوان چراغ بالای میزناهارخوری می‌توانند بهترین نوع چراغ بالای میزناهارخوری برای آشپزخانه شما به شمار آیند. بنابراین هومیلو به شما توصیه می‌کند تا از آباژورهای زیبا و شیک هومیلو دیدن کنید و باکیفیت‌ترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت‌ها خریداری نمایید. هومیلو دوستدار روشنایی خانه شماست.