لوسترسازی پیش از آن که به‌عنوان صنعت شناخته شود، یک نوع هنر است. هنری که باعث می‌شود در عین روشنایی، زیبایی چشم‌نوازی نیز به محیط زندگی شما بدهد. انتخاب چنین وسیله‌ای باید با صبر، حوصله و با شناخت کافی انجام شود تا نمای منزل شما را دگرگون و متفاوت سازد. دنیای لوستر و چراغ آویز از طرح‌های گوناگون در ابعاد مختلف تشکیل شده‌است و این موضوع ممکن است کمی شما را گیج کند؛ بنابراین برای شناخت بهتر لازم است ابتدا با تفاوت لوستر و چراغ آویز و تعریف هرکدام از آن‌ها آشنا شوید. در ادامة این مقاله قصد داریم همراه با شما تفاوت‌های بین لوستر و چراغ آویز را بررسی نماییم و به شما کمک کنیم کدام یک را برای منزل خود برگزینید.

تفاوت‌های پایه و اصلی لوستر و چراغ آویز

در ابتدای راه باید بفهمیم که چراغ آویز و لوستر چیست. در ادامة این مطلب تعریف ساده و مختصری از هر دوی‌ آن‌ها ارائه خواهیم داد. لوستر، وسیله‌ای است که از سقف آویزان می‌شود و چندین چراغ در یک طبقه یا طبقات خود دارد. چراغ آویز، وسیله‌ای است که از سقف آویزان می‌شود و تنها به‌وسیلة یک لامپ یا چند لامپ اطراف خود را نورانی می‌کند. حال با دانستن تعاریف مختصری از لوستر و چراغ آویز بهتر می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. اما ماجرا فقط به این جا ختم نمی‌شود. لوستر و چراغ آویز تفاوت‌های کلیدی بسیاری دارند که با دانستن آن‌ها با خیالی آسوده می‌توانید تصمیم خود را بگیرید.

تفاوت‌های اصلی و کلیدی لوستر و چراغ آویز

در این بخش سعی بر این داریم که شما را با تفاوت‌های پایه‌ای لوستر و چراغ آویز آشنا نماییم. به‌صورت کلی به بررسی عواملی که باعث متمایز شدن این دو می‌شود، می‌پردازیم. در ادامة این بخش این موارد را بیان می‌کنیم و توضیحی در مورد هرکدام از آن‌ها می‌دهیم.

برآورد هزینه لوستر و چراغ آویز

مطمئناً امروزه پیش از خرید هر محصولی، به قیمت آن‌ها توجه می‌نماییم. لوازم منزل عمدتاً جزو گران‌ترین وسیله‌ها به شمار می‌آید؛ بنابراین باید هنگام خرید توجه کنیم تا محصولی را خریداری نماییم که در عین کیفیت، ماندگاری بالایی نیز داشته باشد. لوسترها نیز از این قضیه مستثنا نیستند و به‌صورت کلی در زمرة لوازم گران‌قیمت منزل قرار می‌گیرند. قیمت لوسترها به طور توسط در فروشگاه‌های لوازم‌خانگی از دو میلیون تومان شروع می‌شود و به ۴۰ میلیون تومان ختم می‌شود. این محدودة قیمتی گران به نظر می‌رسد. بعضی از اوقات زمانی که شما قصد دارید برای ساختمان‌های بزرگ نظیر ساختمان‌های تجاری لوستر خریداری نمایید، نیاز است که ابعاد لوستر بسیار بزرگ باشد تا در هنگام ورود افراد به آنجا خیره‌کننده به نظر رسد و افراد را مجذوب خود نماید. طبیعی است که باتوجه‌به گران بودن کلی لوسترها، هرچه ابعاد و حجم آن‌ها بزرگ‌تر شود، قیمت آن‌ها نیز به‌تبع زیادتر می‌شود. افراد به طور متوسط هزینه‌ای بین ۲ تا ده میلیون تومان برای خرید لوستر پرداخت می‌کنند. حال اجازه دهید به چراغ آویزها بپردازیم و آن‌ها را از نظر قیمتی بررسی نماییم. چراغ آویزها اصولاً ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از لوسترها هستند. متوسط قیمت چراغ آویزها چیزی در حدود ۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان برآورد می‌شود و عموماً مردم مایل‌اند از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان برای چراغ آویزی که قصد خرید آن را دارند، هزینه نمایند؛ بنابراین اگر دوست دارید منزلتان جلوه‌ای زیبا به خود گیرد و در هزینه‌های زندگی خود صرفه‌جویی نمایید پیشنهاد هومیلو به شما، خرید چراغ آویز است.

لوستر و چراغ آویز

ساختار لوستر و چراغ آویز و نحوه نصب این دو

یکی از تفاوت‌های بارز و مشهود بین لوستر و چراغ آویز در نوع ساختار آن‌ها است. به‌صورت کلی برای تحمل وزن لوستر، آن‌ها را به‌واسطة زنجیری به سقف متصل می‌نمایند. چراغ‌ها در لوسترها معمولاً به ترتیب و در کنار هم در یک طبقه یا چندطبقه (بستگی به نوع لوستری دارد که شما قصد دارید برای منزلتان یا محل کارتان خریداری نمایید.) قرار می‌گیرند. نصب لوسترها حتماً باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود تا خللی در لوستر ایجاد نشود و خطر افتادگی و سقوط آن به صفر برسد؛ بنابراین حتماً از یک متخصص در نصب لوستری که خریداری نموده‌اید کمک بگیرید. چراغ آویزها، پیچیدگی لوسترها را ندارند. چراغ آویزها را می‌توان اغلب به‌وسیلة یک زنجیر ساده به یکدیگر متصل نمود. اصولاً یک چراغ در آن‌ها به انتهای ترمینال متصل می‌شود. حتی ممکن است بعضی از اوقات چند چراغ در چراغ آویز در کنار هم به‌صورت پیوسته قرار گیرند. نصب چراغ آویزها مشکل نیست و آسان‌تر از لوسترها می‌توان آن‌ها را نصب کرد. در هومیلو می‌توانید لوستر و چراغ آویزی که به دنبال آن هستید را پیدا نمایید و نمای منزل خود به نمایی شیک و زیبا تبدیل نمایید.

تنوع سبکی لوستر و چراغ آویز

شاید تصور کنید چراغ آویزها از تنوع کمی برخوردار باشند. ما در اینجا به شما می‌گوییم که این تصور اشتباه است و شما می‌توانید در طرح‌های مختلف برای منزل خود، چراغ آویز انتخاب نمایید. بعضی از افراد دوست دارند وسیله‌ای ساده اتاق آن‌ها را روشن نماید و در عین سادگی جلوه‌ای خاص داشته باشد. به‌صورت معمول افراد مینیمالیست به این نوع چراغ آویزها علاقه بیشتری نشان می‌دهند. مکان‌های رسمی‌تر منزل یعنی آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق مهمان، ناهارخوری و پذیرایی نیازمند لوستر هستند تا در عین اینکه اصالت این مکان‌ها را حفظ می‌کنند، زیبایی و باشکوهی خیره‌کننده‌ای نیز به آن‌ها ببخشند.

لوستر و چراغ آویز

متریال استفاده شده در لوستر و چراغ آویز

به‌طورکلی موادی که در تشکیل یک لوستر به کار می‌رود، آهن فرفورژه، کریستال، برنز، فولاد و شیشه است. چنین موادی بدیهی است که سنگین به نظر بیایند به همین علت است که در هنگام نصب آن‌ها دقت می‌شود تا به‌صورت محکم و سفت به سقف متصل شوند تا خطری جان اعضای خانواده را تهدید ننماید. چراغ آویزها از طیف وسیعی از مواد تشکیل می‌شوند. از محبوب‌ترین موادی که در چراغ آویز به کار گرفته می‌شود می‌توان به برنز، شیشه لک شده، آباژور، نیکل، شیشه دمیده، فولاد غیر صیِغل و شیشه تیفانی اشاره نمود.

کدام یک را انتخاب کنیم؟ لوستر یا چراغ آویز؟

طراحان و کارشناسان در هومیلو حضور دارند تا به شما در انتخاب لوستر یا چراغ آویز کمک نمایند.

به‌طورکلی اگر می‌خواهید فضاهای بزرگ همانند پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق مهمان را روشن نمایید بهتر است از لوستر استفاده نمایید تا جلوه‌ای چشم‌نواز به این محیط‌های رسمی ببخشد.

آشپزخانه که به‌عنوان قلب هر خانه‌ای شناخته می‌شود، همواره نیازمند نور بیشتری از جاهای دیگر منزل است؛ بنابراین باید نور آن را تأمین نمایید. برای رساندن نور بیشتر می‌توانید از دو چراغ آویز در بالای جزیره خود در آشپزخانه استفاده نمایید و آشپزخانه خود را تبدیل به محلی امن برای پخت‌وپز نمایید.

اگر می‌خواهید خلاقانه عمل نمایید توصیة ما به شما استفاده از لوسترهای مدرن و شیک باتوجه‌به نوع و سبک دکوراسیون منزلتان است. چنین حرکتی باعث می‌شود دید متفاوتی به محل زندگی خود پیدا کنید و محیط جذاب‌تری را برای خود و اطرافیان فراهم نمایید.

اگر به دنبال تأمین نور بیشتر برای فضای بیرونی منزل هستید و قصد دارید بیرون منزلتان نورانی‌تر از قبل به نظر برسد، پیشنهاد هومیلو به شما استفاده از چراغ آویزهایی است که برای بیرون از منزل یعنی برای پاگرد منازل تعبیه شده است.

در آخر کارشناسان در هومیلو همواره در تلاش هستند تا زیبایی را به خانه‌های شما بیاورند و سهمی در جذاب نمودن منزل شما داشته باشند. برای کمک در انتخاب نمودن لوستر و چراغ آویز برای منزل یا محل کارتان روی ما حساب نمایید.