لامپ ها با درجه حرارتی ( نور سرد یا گرم ) مختلف کاربرد های مختلفی نیز دارند.

هنگام تعویض لامپ های کم نور در اطراف خانه ، ممکن است برای خرید به تنها چیزی که فکر کنید فقط توان مصرفی لامپ باشد . به طور خاص تر ، ممکن است از درجه حرارت لامپ ها غافل شوید – یا شاید یک رنگ را بر روی رنگ دیگر انتخاب کنید زیرا آن را ترجیح می دهید.

واقعیت موضوع این است که رنگ چراغ هایی که نصب می کنید اهمیت دارد. رنگ های مختلف عملکردهای متفاوتی دارند و باید به جایی که آن رنگ ها را نصب می کنید توجه کنید.

رتبه بندی لامپ ها:

همه لامپ ها یکسان نیستند. آنها نه تنها در سبک های مختلف پایه و توان مصرفی قرار می گیرند بلکه در سطوح مختلف روشنایی و دمای رنگ نیز موجود می باشند. با این حال ، انتخاب لامپ مناسب کار سختی نیست.

لومن :

درخشندگی یک لامپ با درجه لومن آن مشخص می شود. هرچه لومن بیشتر باشند ، روشنایی لامپ بیشتر است و مفهومی با نام اندازه نور زیاد وجود دارد.

مسئله این است که اتاق باید روشن باشد و اثربخشی یک لامپ به اندازه اتاق ، رنگ دیوارها ، قرارگیری نور و سایر عوامل دیکته می شود. بنابراین دانستن اینکه از کجا باید با روشنایی را شروع کنیم ، می تواند ابن مسئله را حل کند.

خوشبختانه ، فروشگاه هومیلو برای تمام اتاق های خانه شما یک ماشین حساب لومن و وات فراهم می کند. اتاق را انتخاب کنید ، ابعاد اتاق و شدت روشنایی و قرارگیری نور مورد نظر خود را وارد کنید و بین دیوارهای تیره و روشن را انتخاب کنید.

روی محاسبه کلیک کنید و ابزار کل لامپهای مورد نیاز آن بخش از خانه را برای شما تعریف می کند.

وات :

وات مقدار توان است که یک لامپ مصرف می کند. اگر سوئیچ را به لامپ های LED ساخته اید ، باید به جای وات بیشتر نگران لومن ها باشید.

لامپ های رشته ای از انرژی بسیار بیشتری نسبت به لامپ های LED مدرن استفاده می کنند ، به این معنی که یک لامپ رشته ای 60 وات نسبت به لامپ 60W ال ای دی نور کمتری ساطع می کند.

در عوض ، برای جایگزینی لامپ رشته ای 60W ، شما به دنبال یک لامپ  8W یا 12W  ال ای دی هستید تا تقریباً همان میزان لومن را بدست آورید.

دمای رنگ :

جدا از روشنایی ، باید رنگ لامپ ها را نیز در نظر بگیرید. این به طور معمول با درجه بندی کلوین (معمولاً 2700 تا 6500) مشخص می شود و همراه با نامی توصیفی مانند سفید  یا مهتابی است. ( نور سرد یا گرم )

سفید – مهتابی ( 4700 الی 6500 کلوین)

این رنگ روشن کنتراست را برای رنگها به حداکثر می رساند و آن را برای کار (مانند دفتر خانه یا گاراژ) ، خواندن یا استفاده از آرایش آشپزخانه هایی با وسایل کروم ایده آل می کند.(تمرکز آفرین و نیرو بخش)

یخی – نچرال ( 3100 الی 4500 کلوین)

دارای رنگ زرد بیشتر است. لامپ های با این محدوده رنگ برای حمام ، فضاهای کاری (مانند دفتر خانه یا گاراژ) و آشپزخانه ها مناسب هستند. (روشن جذاب)

آفتابی – زرد ( 2000 الی 3000 کلوین)

گرم و زرد است ، محدوده رنگی معمولی که از لامپ های رشته ای دریافت می کنید. این نور احساس گرمی و دنج می بخشد و اغلب برای اتاق های نشیمن ، اتاق های خواب مناسب است.(فضای خصوصی، محیط گرم و مطبوع)

با توجه به این نکته ، هنگام انتخاب لامپ های کم نور برای یک اتاق ، به آنچه که معمولاً در آن فضا انجام می دهید فکر کنید و لامپ ها را برای آن منظور خریداری کنید.

به عبارت دیگر ، احتمالاً شما می خواهید لامپ های روشنایی روز توسط  لامپ های آفتابی در اتاق خواب خود بخواهید. و احتمالاً شما نمی خواهید سفید – مهتابی را روی میز اتاق ناهار خوری یا نچرال در آشپزخانه بخواهید.