چراغ دکوراتیو چیست ؟

همانطور می دانید زیبایی منازل و محیط های داخلی امروزه از اهمیت بالایی برخودار است و همچنین سعی می شود از المان های مختلف مانند چراغ دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود.

طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که می دانید طراحی دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ کردن عناصر و اجزای مختلف یک محیط برای جلوه دادن به رنگ‌ها ، اثاثیه و سایر اشیا در یک اتاق یا ساختماناست البته باید توجه داشته باشید . که طراحی دکوراسیون داخلی امری هنرمندانه است و در هر دوره متناسب با نیازهای روز و سلیقه قابل تغییر است. که باید با دقت و توجه بیشتری انتخاب و خریداری گردد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی جدیدترین مدل های لامپ و چراغ دیواری بپردازم . لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

جدیدترین مدل های لامپ و چراغ دیواری

لامپ های دیواری اگر درست انتخاب شوند، ابزاری بسیار شیک برای دکوراسیون خانه خواهند بود، چنین لامپ هایی به معنای واقعی می توانند فضای خانه را درخشنده و پر زرق و برق نشان و جلوه ی زیبایی به خانه بدهند.

البته این چراغ ها فواید زیادی دارند، حتی اگر بعد از نصب روی دیوار در همان وهله اول خود را نشان ندهند بازهم کارایی آنها تمام جنبه های دیگر را پوشش خواهد داد. کارایی آن دقیقا مانند یک لامپ رومیزی است اما با این تفاوت که روی دیوار قرار می گیرد.

از آنجایی که این چراغ دیواری دکوراتیو هیچ فضایی را روی میز یا زمین اشغال نمی کند، ارزشش چند برابر می شود

یک جنبه منفی لامپ های دیواری شاید انعطاف ناپذیری آنهاست، به عبارت دیگر شما نمی توانید لامپ دیواری را هر وقت که اراده کردید از جای خود برداشته و جای دیگری قرار دهید، هر فضایی که آنها را نصب می کنید، دیگر فرصتی برای تغییر دکوراسیون نخواهید داشت.

بنابراین باید قبل از انتخاب کاملا محتاطانه عمل کرده و جای نصب لامپ را با دقت زیاد تعیین کنید. اگر همه چیز درست پیش رود و انتخاب درست و در مکان مناسب قرار بگیر نتیجه کاری چیزی خواهد شد که هیچ لامپ دیگری یارای رقابت با آنرا نخواهد داشت.

مورد مهم بعدی استایل و سبک طراحی چراغ دکوراتیو می باشد طوری که با فضا هماهنگی کامل داشته باشد. مثلا اگر دکوراسیون خانه ما مدرن باشد باید بدنبال طرح هایی باشیم که ترکیبی از سبک صنعتی و مدرن در طراحی خود داشته باشند.

ترکیب سبک ها در این مدل های بخصوص، طوری انجام شده که در هر دکوراسیونی می شود از آنها استفاده کرد.

چراغ دیواری دکوراتیو

در چراغ دیواری دکوراتیو گرد از یک مفهوم ساده اما معنی دار و جالب استفاده کرده است. طرح گرد چراغ عموما برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی یا امروزی خوب جواب خواهد داد اما دلیل گرد بودن و دیزاین این چراغ چیز دیگری می باشد. نام این چراغ هندریکس یا Hendrix است که اگر به موسیقی راک علاقه داشته باشید .

حتما این نام برایتان آشنا خواهد بود. Jimi Hendrix الهام بخش بسیاری از افراد در دنیایی موسیقی بوده و می باشد. طرح چراغ دیواری نیز شکل یک صفحه گرامافون را تداعی می کند که در دهه ۶۰ و ۷۰ بسیار محبوب بوده است.

اگر به طرح های کریستالی و پر زرق و برق علاقه دارید چراغ های دیواری شبیه به لوسترهای سقفی لوکس کریستالی موجود هستند اما تنها تفاوتشان فقط در این است که به دیوار متصل می شوند. چنین چراغ هایی هم برای اتاق خواب های لوکس مفید است و هم برای پذیرایی های بزرگ و شیک.

البته این چراغ طوری طراحی شده است که خیلی خود را نشان می دهند و به قول معروف بر محیط غلبه نمی کنند بنابراین می توانید در فضاهای کوچک مانند دستشویی نیز از آنها استفاده کنید.

نوع دیگر چراغ دکوراتیو ظاهری شبیه به یک روبان پیچیده شده به رنگ طلایی می باشد. این چراغ بقدری زیبا و دقیق طراحی شده که می توان نام آنرا بنام یک اثر هنری شناخت. جالب اینجاست که بافت روی فلز چراغ چکش خورده است که ظاهر آنرا بسیار زییاتر و جالب تر نشان می دهد. بخاطر رنگ طلایی و نوری که این لامپ در فضا پخش می کند، از این اثر هم می توان بعنوان یک عنصر دکوری لوکس استفاده کرد، هم یک اثر هنری زیبا و هم یک لامپ دیواری برای روشن کردن محیط می باشند.

چراغ های دکوراتیو

چراغ های دکوراتیو یکی از محصولات مهم در حوزه ی روشنایی است که با هدف افزایش جلوه محیط ، ایجاد نور ملایم و نورپردازی مناسب بر دیوارها و موارد مهم دیگر وارد بازار شده اند. امروزه از انواع چراغ دیواری علاوه بر تامین روشنایی محیط ، به عنوان چراغ دکوراتیو نیز استفاده می شود زیرا تاثیر بسیاری در زیبایی محیط دارد و شما می توانید با انتخاب درست چراغ دیواری را انتخاب کنیدکه در شکل ظاهری به چراغی که در سقف مورد استفاده قرار گرفته است .

نیز شباهت داشته باشدتا باعث زیبایی بیشتر محیط شوند. چراغ های دیواری براساس ولتاژ، توان، رنگ نور ، شکل ظاهری و موارد مشابه دیگر ، دارای مدلهای مختلفی هستند . این مدل از چراغ دیواری دارای دو چراغ است که توان هریک از این چراغ ها ۳ وات است. لازم به ذکر است که نصب این چراغ به صورت روکار می باشد.

چراغ دیواری

معمولا چراغ های دیواری بر اساس نوع نصب ،نوع رنگ و موارد مشابه دیگر مدلهای مختلفی دارند.  که می توانید بر اساس محل نصب چراغ مورد نظرخود را خریداری نمایید. امروزه استفاده از چراغ های دیواری به دلیل نور شفاف و با کیفیتی که از خود منتشر می کنند ، به نسبت چراغ های رشته ای و قدیمی بیشتر استفاده می شود.

جالب است بدانید شما با استفاده از این چراغ می توانید علاوه بر تامین نور محیط ،می توانید تاثیر خوبی در جلوه محیط داشته باشید . همچنین می توانید مصرف برق را به حداقل برسانید